måndag 18 februari 2013

Kommer inte hända

I Skåne brukar det bli vår mellan 15e och 20e feb läste jag i tidningen för nån dag sen. Tittar ut o nä tror inte det. Jag brukar ha tålamod med vintern men nu vill jag faktiskt ha lite vår, framförallt lite sol. Är iaf glad att det är ljusare på morgonen.

O så idag var ju dagen då jag skulle rycka upp mig. Kändes sådär imorse... Orka verkligen inte gå upp...  O varför drömmer jag så ofta om att åka buss? Är ingen buss som finns men när jag drömmer så är det en liten paralellvärld, påminner mkt om där jag bor men är ändå inte samma o jag drömmer alltid om att det ser likadant ut även om jag är på olika platser. O så drömmer jag ofta att jag är på väg att flytta, ska skriva papper, titta på lägenhet. Sällan jag hinner flytta o de få gångerna jag har gjort det har jag ångrat mig...
Nåväl kom upp segt... Dottern lika seg. Försent till fritids missa bussen. Förbannad när jag gick, asa dotterns väska o min nya väska. Den är tung i sig o med skolböckerna.... O för kort axelrem så kan inte ha den tvärsöver o jag saknar axlar så bara kasa.... Mutter mutter är så jag vill ta en rem från en annan väska o sätta dit... Fult men....
Trött o seg fortfarande. Höjdpunkten so far är arbetsterapeuten :-P o så måste han återkomma igen o ville  veta mitt schema igen så han kan ringa mig... Nä jag skojar bara är inget. Men jag är en människa som har svårt att behålla ögonkontakt o när han bara sitter o stirrar en i ögonen o ler utan att säga nåt blir jag fan nervös haha.

Samtalet med älsklingen för ett tag sen hade inte samma effekt mer en dränerande.  

Usch inte bra att jag lagar så god mat på jobb blir ju hungrig, vill med ha...

Nästa v snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar