söndag 3 februari 2013

så var det min tur

känt mig sådär lite halvsjuk ett tag nu... idag är huvudvärken från... här har haft ont i huvudet några dagar men detta är löjligt. äldste dottern hade också sjukt ont i huvudet när hon var dålig så vi dras med samma skit här. vi har ju mer eller mindre varitsjuka här sen jul ungefär inte alla samtidigt men nåt snorandde, hostande, kraxande hela tiden. minstingen o äldste dottern är väl de som har haft det värst. tror inte äldste dottern har haft nån ordentlig vanlig förkylning sen hon fick sin sjukdom så hon blev lite chockad haha.
så kan jag skylla på att det är därför jag inte pluggat något i helgen :p
däremot har vi tagit det lugnt o myst, skönt utan tonårstjejer hemma, behöver sakna varandra lite ibland. så mkt lugnare och luftigare här med två mindre hehe.
igår fick vi veckostädat iaf skönt det, ska bara ta det sista i minstingens rum idag. jag o minstingen hann vara ute på en jätteskön vinterpromenad igår med. så härligt, lite minus massa nyfallen snö o sol =) fortsätt så fram till våren. sen fick vi bakat hamburgerbröd och pitabröd. såg melodifestivalen men ja som man säger varje år... halvkassa låtar, många iaf o segt utdragen med alla omröstningar o finaler. kan väl tycka att rätt låtar gick direkt till finalen iaf. gosa låten vad var det? texten?
sen när jag fått barnen i säng var det meningen att jag skulle se filmen ps i love you som stora barnen säger är en bra snyftfilm men orka jag?? nä klena jag stupa i sängen innan tio sen sov jag hela natten vilket var skönt och vaknade innan sju  med huvudvärk. Låg o tänkte o filosofera nån timme. kändes bättre sen. ääven om jag inte ska påstå att ajg är genomglad än så när älsklingen eller vad jag ska kalla honom ringde nyss lyckades jag vara glad o trevlig. O han har ibland tyckt att minstingen låter mkt jisses vad det kan vara liv hemma hos hans familj haha.
ser inte fram emot att träffa honom nästa vecka hur f-n ska det gå?? jag kommer nog skämmas för mig själv, alla goda föresatser till trots.

sugen på att åka på semester, så mkt annonser i tidningen o massa extra bilagor. inte för att solsemester kanske känns som min grej så ser det otroligt skönt ut på bilder. mysa under parasollet vid bassängkanten o barnen leker i poolen. storstadssemester, spatsera rundor, sitta på cafeer, uteserveringar, mysa, shoppa, se nya saker. skulle blivit glad bara jag kommit iväg till lalandia med barnen några dagar. men känns så osäkert med pengar just nu även om jag har en liten semesterpott sparad från förra året. sen vill man ju ha sällskap, vill inte direkt åka iväg själv speciellt inte när jag aldrig har gjort det innan. dream on. tyvärr bor det nog en liten pessimist i mig också eller rättare sagt en liten som ser allt som måste övervinnas och jag är för bekväm :s skärpning.
o till irland bara måste jag snart...

men närmast i framtiden hoppas jag att treon snart börjar verka, o så blir det att gå in o hjälpa minstingen med det sista, hänga upp en maskin o tvätta det sista för denna veckan. klä på sig o få sig någorlunda i ordning så man kan åka iväg på lunch sen till mina o minstingens vänner. önskar jag hade varit en som svälte ihjäl mig själv när jag mådde dåligt ist för att döva alla känslor med mat för att jag itne orkar ta itu med dem, detta börjar bli mer än pinsamt *suck*

och imorgon får jag min nya almanacka =) man får vara glad för det lilla, är en känsla att starta i en ny tycker jag, vad ska den fyllas med det kommande året. ja jag har min feb-feb. känns som man inte kommer igång med nya året förrän i feb o i nov dec prioriterar jag aldrig den kostnaden så har blivit så här sista året/åren. är ju bra när man beställer på personlig almanacka så får man som man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar