måndag 25 februari 2013

inte mkt till ljusning

hur kunde man bli så utslagen av en "liten" förkylning. halvdöd o kan inte ens komma ihåg när jag senast haft så ont i halsen. vi är tre som är sjuka här minstingen jag och äldste dottern. hostar o alla lika hesa o ingen kan prata. o minstingen vägrar ha hörapparater på sig o hör ännu sämre när hon är förkyld och ingen som kan prata högt o tydligt så minst sagt ett irritationsmoment haha.
framförallt är jag så genomtrött. orkar knappt vara uppe till åtta på kvällen o att ta sig upp på morgonen är inte helt lätt. o så flera trötta gnälliga individer. ingen ordning o reda på nåt här :S
tror jag blivit så förlamande trött ssom en kombo av förkylningen och mitt depp för älsklingen.
vabbar idag och imorgon också blir inte mkt pengar till påsk o känns dåligt att vara hemma så mkt men vad ska jag göra. inte en chans att minstingen orkar en heldag, inte jag heller... förhoppningsvis kan vi börja lugnt på ons ist. kort dag för minstingen och en fm skola för mig.
tvingade mig till att städa idag. sjuksvetten rann men var skönt att få rent här, någorlunda iaf är ju mer än en v sen sen någon drog dammsugaren här... får väl försöka laga lite riktig mat igen varit lite halvt om halvt med det med, ingen som vill äta heller nåt vettigt så...
ja bara att komma igen helt enkelt.
låt det bli vår snart också, brukar inte sakna den så mkt som i år känns det som.
ska se om jag kan ta mig till ica med o hätma ut sonens telefon så hoppas jag att den funkar :)

skulle bara vilja sova.
känns inte bra att vara ifrån jobb heller då det känns som om det kommer missas saker men jag kan ju inte vara mamma där med hehe.

fyra veckor till psåk får väl försöka använda den tiden till att bli friska o komma in i bra vanor, eller jobba åt det hållet iaf =)  ka ju jobba en del till påsk med men kan ju hoppas några barn vill äta påkmiddag med mig, några lovdagar o lite vårsol.
behöver nåt att se framemot så om det ska vara nåt så litet o enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar