tisdag 12 februari 2013

Noll själv insikt

Nu menar inte jag att jag är den bästa i denna världen men igår blev jag bara så förbanbad så där som jag bara blir vääääldigt sällan.
De yngsta barnens pappa som inte haft dem mer än en dag sen i juli och inte lagt Ib nån större ansträgning heller förutom ett par menlösa sms till sonen o ett par hundringar till dem i julklapp in på mitt konto...
Så igår messa han o fråga om barnen kunde komma lör till sön nästa v. Visst tänkte jag om sonen vill. Så jag svara att skulle fråga och skulle sonen vilja så hoppades jag att pappan skulle ta till vara på den chansen. Sonen vill ju inte dit för han känner sig inte uppskattad/omtyckt. Något som pågått flera år o jag här försökt få han att fatta men han har varit fullt upptagen med att vara ego. Deppad när han varit singel, o bara brytt sig om tjejen i förhållanden o det är många tjejer som passerat... Ja lång story helt enkelt.
Sonen sa fet nej, inte en chans, han vill inte ge pappan fler chanser. O detta är nåt han själv bestämt, jag här försökt få det att funka...
Så meddelar pappan att så långt är det nej men ska försöka prata med honom. Då svarar pappan att nu är det sista chansen sonen har bara så han vet. Jag blir mållös. Sista chansen!? Ja säger pappan jag här skickat sms o han svarar ibte, han gratta mig inte när jag fyllde år o nu har jag tröttnat. Allvar!? Du tröttna efter ett halvår sonen efter flera år. Men enligt pappan är det mi.plikt att se till att barnen hör av sig. O dina skyldigheter som pappa? O sa jag vår dotter då? Henne har du inte hört av dig till. Svaret blev att båda barnen ska höra av sig till honom. Ok sa jag ska du lägga ansvaret för er relation på en tioårig dotter som har en utv störning??!
Dessutom sa han att sen han blev ihop med sin senaste förra våren har de faktiskt gjort lite på helgen o hon köpte en ryggsäck till sonen. Men fattar du inte?? Det är DIG det handlar om, hur du är som pappa, inte alla dina tjejer.

O nej jag håller med sonen han ska fan inte ha fler chanser han är inte värd mina fina barn som han inte uppskattar. Fick inget svar på varför pappan går med kompisar o deras barn på hockey medans hans son sitter hos mig o gråter för han ser pappa på matchen på tv, för att sonen älskar hockey som sin pappa o vill få följa med....
Jo de gick en gång, faster skicka biljetter o sonen betala parkeringen.

I rest my case.

Gissar att dottern inte får nåt på söndag av honom.
Håll dig långt bort bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar