onsdag 21 november 2012

stämningen som försvann

Så då har man gått igenom räkningarna så man vet vad man har innan helgen vilket gjorde att hela julstämningen försvann på ett litet kick *depp*
mä julen handlar inte bara o pengar men utan några alls är det så där lagom halvkul :( som det känns nu så ångrar man ju sig att man tog ledigt julår o nyår speciellt som det visade sig att småbarnen fick ett bättre erbjudande än att sitta hemma hos mamsen :(
jaja men men... kommer ju ha en mysig helg iaf hoppas jag =) trots allt... får låta bli att tänka bara... kan man hoppas på en överraskning i lönen, att jag räknat helt fel kanske... säääkert...
tror jag får gömma min todolista för december, är ju med en del som kräver en liten summa pengar åtminstone.

o så älsklinge... f-n less på det... allt går ju ut på ett iaf... o igår så blev det lite overklighetskänsla när vi prata... kulturkrock o man undra vem det egentligen är man har spenderat de senaste åren med. hans kvinnosyn när det gäller fruar från hans kultur så finns det inte mkt tolerans om man säger så. Såna som han som ger invandrare dåligt rykte typ... jodå han är ju uppväxt med det o det är det naturliga för honom men människan har snart bott i sverige 7år och haft svensk flickvän i snart sex och ändå... skillnad på svenska kinnor och yezidiska... vet inte vad jag ska säga... har sagt till honom att vill han leva på det viset kan de ju bo i sverige. här har vi inte riktigt det systemet. jodå han gillar demokratin i sverige, friheten men den ska tydligen inte gilla alla...
men han har iaf lärt sig att man slår inte tjejer så det tänker han inte göra... haha alltid nåt.. eller?

segt på jobb men gjorde iaf lite nytta...

ska jag tillägga att jag bara sovit runt sex timmar per natt sista tiden, kan vara därför jag känner mig liiite smågnällig...
måste sova bättre, äta bättre så jag blir lite roligare... o dricka vatten är som ett russin...

hur kul som helst nu på skolan. nyhet att så fort ett barn ska vara ledig mer än en hel dag så måste man be om lov hos rektorn o då ska bägge vårdnadshavare skriva på... just lysande... barnen har nyss slutat vara hos sin pappa o pappan har flyttat en bra bit härifrån. trött man blir... ska jag skicka brev till honom varje gång.. minstingen har ju ändå en del läkarbesök osv... vågar man fråga om ensam vårdnad??
orkar inte dra upp det nu iaf... nya året...

nä slänga sig i soffan o se greys anatomy o sen sova... inte mitt favoritprogram men dottern följer det så hänger på... inte många program som är så bra längre äverhuvudtaget längre tycker jag. ja förutom hem till gården =)
kännt mig depp o less hela dagen... ingen som bara kan komma o ta hand om mig?? gärna rik, stilig, rolig, snäll men inte mes, handyman... julklapp kanske??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar