fredag 23 november 2012

färdig...

tro det eller ej men idag blev julstädningen färdig =) vi hann även med fredagsstädning och bak av ett par kakor. avsluta med emfika o film. mys... alla barnenn faktiskt någorlunda sams här så trevligt.
o ja helt färdig är jag ju såklart inte :p ska asa fram kylen o frysen också men det gör jag om två veckor. ska rödja lite is tora garderoben med men det kan inte ta många minuter *hopppas*
hunnit veckohandla och tvätta idag med. kan bara man vill...

känns osm om jag varit ledig hur länge som helst dessa två dagar =) skönt. men så har man ju faktiskt för en gångs skull hunnit med lite också.

Imorgon bär det av till köpenhamn. hoppas på ok väder men varma kläder är medplanerade iaf. Sonen börja banga lite, han kände nog sig liite sjuk... liite trött... inte så kul att gå på ströget mm. tänker ju inte tvinga honom med men tror han kommer med iaf =) annars åker vi utan honom så får han vara hemma med mellandottern. känns som det är liite tidigt att åka på jultjosan redan o att det inte kommer vara så julpyntat men hinner inte senare så får hoppas att det blir mysigt iaf, på tivoli är det ju jul iaf.
tur jag inte ska bege mig någon längre stans för nu har jag kollat rundor i evigheter för att allt ska gå så smidigt o framförallt så billigt som möjligt. :p
Lite tradigt är det att pengarna nuförtiden aldrig räcker men å andra sidan har jag ju iaf råd med en weekend i köpenhamn  med barnen så då räknar inte jag mig som totalt utblottad. jag ahr ju varit i så mkt värre sits än det här...
ska snåla in lite genom att ta med lite mat och dricka så slipper man köpa så mkt ute mat... snål, sparsam..?

nä nu blir det sängen planen är väl att komma upp o iväg tidigt imorgon. själv vill jag helst ha sovmorgon :p

älsklingen då? fick nog igår om man säger som så... idag har vi som tur är bara pratat ett par minuter, han var upptagen o sen kan vi inte prata förrän på sönkväll, tänker inte ha dyra samtal från danmark. Känns rätt skönt, välbehövlig paus... orkar faktistk inte mer men...

hade en trevlig dag på köpcentrumet med dottern iår. bara strosa rundor och lagom lite folk. en dag borde man väl åka ner till emporia i malmö också men hinner dåligt innan jul. höll iaf ganska hårt i plånboken. men hitta ett par vinterskor (som jag behöver) som var hyfsat pris på som jag köpte.. inte alls min stil men jag gilla dem iaf... mellandottern sa att jag kommer se ut som wt med dem haha. "du kommer inte orka knyta dem o så kommer du ha på dej fula byxor till så ser det för djävligt ut" hehe. jaja inte hon som ska ha dem.
hitta en massa gulliga julprydnader med hello kitty till minstingen men lät bli att köpa dem, dåligt råd :s men söta var de... se om man kommer dit nån gång tll om det är ment to be.
har inte fixat nummerljus eller adventsljus eller adventskalendrar än :( inte hittat nåt kul... hmm o hinner inte leta nästa vecka...
utvsamtalet med minstingen gick också bra. satt där nästan en timme o var inte klara ändå, tur man skulle iväg. annat var det på ens egen tid då det var kvartsamtal som verkligen var en kvart och inte allt detta pappersarbete. fick hem ett tjockt häfte dagarna innan som skulle läsas igenom och kommenteras osv... samtidigt som man är glad för allt minstingen kan som tex att hon är en vinnare i hemknskap så blir man ändå lite ledsen för att hon itne kan, allt stöd hon behöver. hur långt efter hon är. går i fyran och jan skriva sitt namn och nästan sin brors namn and thats it. men  å andra sidan är det ju bra mkt bättre än inget. tänker på domen man fick när hon var liten att hon inte skulle klara nåt så allt är ju egentligen vinst.
mötet med skolinspektionen gick också bra eller rättare sagt var inget märkvärdigt. mkt kändes som om det inte rörde mig som representant för särfritids mend e fråga mig särskilt om en del saker. sällan sett en sån samling nöjda föräldrar.
tillbka till skolan igen för att hämta minstingen från fritids tror jag blev kvar nästan en timme o prata. jag är nöjd med fritids iaf, småskavanker visst men helheten är bra.

nä sova var det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar