fredag 2 november 2012

kyrkogården

sista dagen till ändå och imorgon börjar allvar med jobb igen :p men ska funka det med...

varit iväg och lämnat minstingen hos min syster i malmö, är så glad och tacksam för att hon ställer upp =) men nån gång i början av nästa år ska jag nog lyxa till det och lägga det på en jobbfri helg... hade varit så skönt att ha en ledig helg. Minstingen såg framemot att åka brukar hon iofs men vi har nog haft lite väl lugnt o tråkigt denna veckan misstänker jag...

väl hemma igen blev det en runda till kyrkogården.Tycker det är mysigt att gå dit denna helgen. Eller mysigt är väl kanske inte rätt ord, det är ju ändå sorg för många men samtidigt får man ju tänka på allt det positiva man fått uppleva med den/de som ligger där. Stämningsfullt är det iaf.  Besöka min mammas grav... En saknad som aldrig försvinner men man lär sig leva med det. Undrar hur annorlunda livet hade varit om det inte hade gått som det gått. Känns som om mitt o mina syskons liv alla hade varit annorlunda om hon levt men det blev ju inte så... på gott o ont. ingen ide att grubbla över vad som kunde varit, men tror livet hade varit lite lättare iaf i min fantasi hehe. Dåligt samvete för att man inte besöker graven så ofta, jag är ju den enda som bor kvar här av mina syskon så känns som om jag borde kompensera för dem också. nåja nu är där ljus o blommor iaf.
tände ljus i minneslunden för de stora barnens gammelfarfar, han var en så trevlig man och så snäll mot mig o barnen =) På minde ganska mycket om hur morfar är nu kan man nog säga. Tände ljus för min mormor och morfar också, de liger egentligen i en annan stad men tycker det räcker att jag tänder ljus åt dem här. är ju ingen annan som vet det men jag gr det o jag vet o sen om morfar o mormor uppskattar det är ju upp till dem.
förr tyckte jag att man levde i en bra familj med sammanhållning men har varit en massa intriger och känns som om alla bara sprids längre o längre bort från varandra :(
saker händer, val görs. Mina val verkar nog inte alltid så rationella enligt andra och ibland kan jag undra vad andra tänker men man kan inte döma andra om man inte har hela sanningen.

kändes som om jag hade mer att skriva men blev bara så trött på en gång... dags för sängen. sån nattsuddare nuförtiden. tråkigt när jag egentligen är en nattmänniska. men får gå iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar