onsdag 28 november 2012

Så gott det går

Trött men självförvållat, prata för länge i telefon med älsklingen igår, varför tar det emot att kalla honom så nuförtiden. Vi halka in på ämnet kvinnor men det är en kulturkrock som kräver ett eget inlägg o just nu orkar jag inte tänka så mkt, längtar bara hem till sängen. Först måste jag dock sluta jobb, åka hem, hämta minstingen på fritids, laga middag, tvätta, övertala nån att diska, övertala nån att gå ut med sopor, duscha o natta minstingen. Prata med alla barnen om deras dagar. En kopp av indiskas jul te o sen sängen...  Jobbdagar är sådär halvroliga vardagar om man säger så...
På sistone har jag ramlat över en del artiklar om att undvika stress, inte jämföra sig med andra, vardags pauser o lyx. O nu ska jag inte berömma mig något överdrivet för i mitt liv saknas hälsosam mat o motion men det där andra är jag faktiskt bra på. Jag kan njuta av småsaker under dagen dagligen, jag tar micropauser o bara koppla bort fastna på toa o titta på en snurrande tvättmaskin är mediativt hehe. Jag känner inte att jag stressar efter att ha det som alla andra. Visst kan nog vara kul med pengar, stort hus, resor osv men som jag skrivit innan så har jag prioriterat barnen och gjort så gott jag kunnat med de omständigheter som livet gett oss/mig.
Jag är faktiskt i grunden ganska nöjd med mitt liv. Skulle väl mera vara ensamheten som är tung ibland.

Nä göra sista rycket på jobb o sen är man här imorgonbitti igen men då ska ju tjejen gå bredvid iaf. O sen veckans lediga dag :) då det ska jobbas o mysas...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar