tisdag 20 november 2012

psykiskt instabil

så ännu en dag som har gått...
Nästan fått gjort allt jag skulle, nästan. men så tillbringa jag också halva förmiddagen i sängen...
för en gångsskull så stanna han lite längre idag. blev inte många timmars sömn men det gjorde inte så mkt. kändes som det var längesen vi faktiskt prata med  varandra. hur dumt det nu låter kan man ju undra vad vi gör haha...

men han e skör för tillfället... mkt motgångar. var dåligt för nån dag sen men då lyckades vi ändå prata om saker och ting o han somna efter vi pratat o sen kände han att det var lite bättre. idag kom ett nytt bakslag. försökte prata med honom men gick inget vidare försökte iaf hålla kontakten men sen prata jag med hans kompis som bor hos honom så nu "vaktar" han honom iaf. Den här kompisen kan inte mkt svenska men pratar engelska. vilken engelska det är är för mej ett mysterium inte många ord jag fattar där inte men vi förstod väl varandra någorlunda iaf.
känner mig hemsk men jag orkar inte... orkar inte oroa mig... känner bara hur detta drar ner mig mer o mer... var ju bra igår o idag innan han kom hem o fick beskedet. nästan som på gamla goda tiden om inte "skuggan" varit mellan oss...
Man har ju tydligen en viss förmåga att samla en viss sorts människor runt sig eller... får nog börja affirmera annorlunda.

nog om det..
som sagt så är planerna för jul/nyår nog ändrade. borde inte skriva här utan ta kontakt med en annan person först men vet inte om det är 100% spikat än. eller jo är det väl i princip men man vet ju inte vad som kan komma ivägen.
ingen som vill bjuda ut mig på nyår?? hade varit kul att göra nåt för en gångs skull... förra året låg man själv i influensan, året innan själv med de två minsta.. sen varit några år hemma med älsklingen och nyår har ju aldrig hunnit bli nån festhelg för mig då jag oftast suttit hemma med barnen men hade ju varit kul med variation om man så säger... Får väl traska ut själv hehe...
vet ju några eller ganska många som är glada om planerna går i lås iaf.

imorgon dags för jobb igen sen väntar fyra lediga dagar =)
på torsdag blir det en runda till väla för dottern ska kolla en sak där. sen utv samtal hos dottern. gått igenom en jätte iup nu ikväll.. förstår att lärarna tycker att det är mkt pappersarbete.
idag lyckades hon som är "chef" på särfritids övertala mig att vara med på möte med skolinspektionen som föräldrarepresentant för särfritids också på torsdag. fråga henne om jag verkligen var bästa valet för det haha. jag är ju inte känd för att prata ihjäl mig. Nä sa hon men jag har sett dig på möten att du har koll och säger det som är viktigt och både negativt och positivt o det skulle jag se som en komplimang att hon valde mig. så får pela mig iväg på det då... tyvärr i en annan del av hålan så blir lite stressigt.. men men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar