tisdag 6 november 2012

se framåt

tror jag så smtt håller på att få medelålderskris :s Snart 40!! minst halva livet har gått om inte mer... o vad hände under den halvan... först vara barn själv ett antal år o sen vara mamma resten av den tiden. O ja att vara mamma har varit underbart såklart men nästa halva av livet måste ju fyllas av nåt annat, de lär ju flyga ur boet en efter en antar jag...
frågan är bara vad?? har liiiite funderingar men å andra sidan hur länge har inte jag haft det haha. nä måste nog boka in nåt möte o se var jag står angåeende en sak iaf o sen ta det utifrån där... problemet är mest att jag inte gillar personen som sköter den biten så mkt men får väl bli en övning i att ta tag i saker och bota social fobi, stå upp för mig hehe.
varit mamma i 22 år... läskigt länge hehe
som en parentes när jag innan satt o noja över åldrar o räkna runt lite o hade allmänt för mkt tid att tänka på så kom jag iaf fram till att älsklingen var ca ett år äldre än vad min son är nu när vi träffades... hmm rena barnet då eller för min son e väl inte en vuxen karl :p Nu hade ju iofs älsklinge levt ett litet annat liv men iaf...
haha hade ju varit lite lustigt om sonen hade kommit hem med en tio år äldre fembarnsmamma :p Nä är nog ingen fara verkar stabilt med sambon o nästa månad ska de flytta till ny lägenhet så tror de satsar seriöst... ( missa när han var här idag *surar*)

idag kom jag faktiskt på mig själv med att se framemot saker, sådär på rikigt som jag gjorde förr, för länge sen... var länge sen jag kände så riktigt...  har levt i nuet länge o det är väl bra det med men samtidigt när jag fick lära mig det i och med barnens alla sjukhusvistelser då man aldrig kunde planera nåt, o jag har varit trött på mycket så sluta jag se framemot. innan dess så levde jag alldeles för mkt i framtiden så om jag nu kunde komma till ett mellanläge hade det ju varit perfekt =) ( ja ajg vet lever för mkt i dåtiden också emellanåt)
november som inte brukar anses som en mysig månad direkt njuter jag av, stod i regnet o njöt av det när jag vänta på bussen hem haha.hmm jag kanaske inte är gladare bara med galen??
en jobbdag till sen ska vi se om vi orkar ta tag i höststädningen =)
Nästa vecka är det ett antal jobbdagar o möte...
veckan efter är lugna veckan bara två jobbdagar o minisemester och det ser jag/vi framemot =)
ja o sen är det ju bara decembermys som gäller för hela slanten =)

o ett par saker som ska ta tag i väntar på andra sidan nyår tänkte jag...
ja vi får se hur det blir...
men just nu känns livet helt ok... förutom några småsaker som totalstopp i badrumsvasken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar