torsdag 15 november 2012

shopping o julmys

är det nåot jag ska ha i nyårslöfte så är det shoppingförbud... men men...
lite julkläder till ungarna, ny klänning till mig, förskottsjulklappar till dottern och lite nytt julpynt är nu beställt =)
är egentligen lite för lätt att bara sitta på nätet och shoppa, skicka iväg en beställning och man vet inte hur mkt pengar det är som om man hade gått o betalat kontant. på det viset saknar man väl kontanter när man såg hur det sina i plånboken.
men jag ska ta o skärpa mig lite nu. speciellt när det gäller julpynt o sånt onödigt... kanske blir lite till balkongen som vi har lite planer för i år i övrigt har ajg mer än jag behöver.
bestämt temat för årets gran också lite nya färger. Älskar att klä granen =)
ser så mkt framemot julen. Fick ledigt julafton, juldagen, nyårsafton o nyårsdagen. dottern är barnvakt annandag jul. hade velat jobba nyår men har ju ingen barnvakt så får väl vara ledig :p surt att barnen inte längre är hos sin pappa något emn samtidigt så mysigt att vara med barnen så blir nog bra...
verkar inte som det blir någon ändring av min anställning iaf så länge jag inte utbildar mig så får väl vara så så länge... å andra sidan jobbar jag så mkt så jag får ju ofta ut mer än vad en kollega gör som nyligen fick fast. fast jag får ju jobba hårdare...

Dåliga jag har inte julstädat klart än men måste ta ett ryck imorgon, måste vara färdig nästa vecka o sen blir det mys i köpenhamn nästa helg, ser framemot det =) hoppas på bra väder...
sen ser jag framemot sista helgen innan jul då ska minstingen vara hos min syster så ska bli skönt att fixa med sista i lugn o ro o vila lite... hon är guld värd se om man hittar nån fin julklapp =)
ska hinna med en julmarknad på fredriksdal med i helsingborg.
erbjudit mig att jobba extra i december om det behövs men nu är det ganska gott om vikarier så får se om det blir nåt... hade behövt lite extradagar eftersom jag ska vara ledig lite men är ju skönt att vara ledig med om man säger så...

sen tror jag nog att jag är längre fram i tiden än vad jag är men det är ju faktist bara mitten av november men kan ju vara kul att vara lite förberedd så man slipper stressa så mkt... som sagt man vet ju aldrig vad som händer.

nu har man varit uppe längre än vad man brukar, illa om man tycker att man är uppe sent när klockan börjar närma sig elva :p som sagt är jag ju en kvällsmänniska men nuförtiden är det sällan man får sova ut så så illa tvungen att stupa i säng tidigt annars orkar jag inget o blir inte såå trevlig, som om jag är det annars haha.

o så följetongen.
älsklingen körde mig hem efter jobb igår... började inte så bra men tog väl sig lite efterhand... eller?? f-n vet inte... det är ju mer tårar än skratt om man säger så o så ska det ju itne vara... Dessutom trött på att hans humör ska gå ut över mig jämnt o ständigt men gud nåde om jag har en dålig dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar