tisdag 27 november 2012

julstress

känner redan en jädrans julstress, inte så att jag inte hade hunnit allt/det mesta jag hade velat göra utan mer för att pengarna räcker inte för att fixa allt i förväg utan en hel del behöver göras sista veckan o hur ska jag hinna det? är ju jobb, skolavslutning o så vet jag inte när barnen blir hämtade... jaja det löser väl sig på nåt vis det som inte hinns o inte fixas lär vi kunna överleva utan också så...
två jobbdagar till sen ska vi hinna med frestädning, veckohandling, advents/julpynta och baka nåt o fremysa med film... inte mkt slöande ja förutom under mystimmen...
som tur var en trevlig tjej som gick bredvid idag. men å andra sidan alla som är i 20årsåldern och gissar på att jag är 28 får godkänt haha. som ena killen på mitt jobb hehe. märks jag itne är van vid att vara socila, var ju helt slut efter att pratat med någon i 6 timmar(hon var inte där hela dagen) men trevligt även om vi inte är på samma sida i livet så var hon väldigt intressant att prata med.
själv känner jag för semester men å andra sidan när gör jag inte det.
inte en massa nyårsfestinbjudningar som dykt ner i brevinkastet så funderar på om man skulle kolla om det finns jobb till mig iaf. Känns ju lite mindre patetiskt ensamt om man kan skylla på jobbet när man inte är på fest... å andra sidan är det  nog inte så många som frågar heller hehe. är väl lite om det skulle bli snöstorm eller nåt annat problem o barnen inte kan komma iväg då har jag ingen barnvakt så kanske ska låta bli iaf...

lite störigt att man har betalningsanmärkning så kan inte sitta o shoppa på nätet mot faktura heller o inga pengar just nu... jaja vi får väl köra en jul med lite julklappar som jag alltid säger o känns som om jag kan hålla det i år... funderar på om man skulle fixa några fina korgar eller nåt med lite hemlagat/hembakat i till present till dem i norrland.

i övrigt känns hela familjen allmänt lättirrriterad och trött... är väl nu när november gråheten slagit till på allvar. men då blir det så mkt mysigare när man får upp julbelysningen osv...

trött på män... i synnerhet... alla hehe... ska köpa katt istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar