måndag 5 november 2012

Mesarnas mes

Är det fyrtioårskrisen? Eller barnen börjar bli stora, jag är mer än mamma krisen? Eller är jag bara trött på mig själv? Ursäkter och skjuta upp saker.
Ja jag har nån form av socialfobi och telefonfobi. Jag tycker folk är löjliga som skriker åt en liten spindel men själv får jag ont i magen, vill kräka och kallsvettas om jag ska ringa ett samtal, så om det är till mina barn eller syskon. Dock i varierande grad. Men jag kan om jag är tvungen men är så lätt att skjuta upp o bygga på ångesten. Helvete eller välsignelse när jag kan komma undan med mail eller sms. Detta underlättar inte mitt liv, gör mig inte mindre isolerad om man säger så... Vad gör man åt det då? Möt faran. Jo lätt att säga svårare att göra... Som att be de jag känner med spindelfobi att låta en spindel klättra på dem..  jo jag vet att det kan gå men.
Var hur när? Var finns hjälp? Eller ska jag bara ta mig i kragen?
Sen är jag dessutom mes, vågar inte säga vad jag vill, tycker o tänker. Mesar ur på fegaste sätten o ställer bara till det för mig själv. Vad skulle hända om jag gjorde som jag själv ville? Skulle folk lämna mig? Nja o spelar roll, har ju inte enendaste vuxen människa i min närhet just nu iaf, pratar aldrig med nån, ja sanning med modifikation.
Om jag varit hemma idag när jag fick besök hade jag fått hjärtstillestånd då?

Det var den biten som till stor del överskuggar hela mitt liv, hur kommer man undan den skuggan. Med fascination iakttar jag människor med social kompetens och talets gåva. Hur blir man sån? Ja nu önskar jag inte mig några jätte underverk bara att bli lite lagom kanske...

Sen finns det andra saker med mig själv som jag hade/borde kunnat ändra på men som jag av en eller annan anledning inte gör... Varför?

Ibland tänker jag att ett uppbrott/flytt hade löst allt men man kan inte fly från sig själv väl... Säger de lärde...

Fan ska rädsla få styra mitt liv? Terapi? Snickra ihop en egen. Finns kanske nåt på Internet, där man har mailkontakt haha.
Vet jag ens vad jag själv vill, tycker?
Jag e fan bara pinsam... O mes :p
Nä jobba lite kanske... Två dagar till sen fyra ledigt o då ska det städas så jag hållerig sysselsatt o slutar grubbla...

O nä hatar inte mig själv, vet att jag kan vara trevlig o jag har andra egenskaper som är bra om jag bara kunde övervinna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar