fredag 13 juli 2012

sova sova

trött som jag vet inte vad... kunde verkligen inte somna inatt. det var längesen jag hade det så sist men gjorde inte det ett dugg roligare... var iofs lite småmysigt att ligga och lyssna på regnet men sen kom minstingen upp för hon kan inte sova när det regnar på fönstret o ja sen låg jag och vred mig ett tag till... när jag väl somna så sov jag oroligt o när man sov gott på morgonen så ringer mobilen och det var bara dags att gå upp ingen ide att somna om.
äldste dottern hade varit gullig och bakat bullar till frukost så var inte så illa iaf...

nu är jag trött och har ont i huvudet, en flock uttråkade ungar... borde gå o fixa till nån lunch snart o sen behövs det verkligen städas här...

imorgon är det jobb som gäller och det är det tio dagar framöver kan bli segt hehe...

sen är det ju faktist några dagar till på sommarlovet som även jag ska vara ledig så får väl se om man kan ihtta på nåt kul med barnen då... vad vet jag dock inte...
planer på zoo finns iaf...  men nåt till hade varit kul... känns som om man redan gjort allt som finns i närheten så många gånger så det börjar bli aningens enformigt...
vädret kunde ju bli aningens bättre också så hade det känts lite bättre iaf...
inte varit på stranden en enda gång so far :S

igår bakade vi ett par rejäla kanelflätor och kardemummakakor sen promenera vi hem till min pappa, är ju en bit att gå, vi lyckades undvika det mesta av regnet och på hemvägen var det t.o.m fint väder. Gick inom kyrkogården också och fixa lite vid mammas grav. borde köpa lite färgglada blommor att sätta dit... hade varit fint om man kunde köpt sånsten/grus och lagt runtom också... ingen aning var man köper det eller vad det kostar dock...

förresten fick jag nytt schema, igen, till jobb för hösten. såg bra ut och är dessutom nästan på 70% så tar sig vill ju jobba ca 75. hoppas att det blir så också nu =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar