måndag 9 juli 2012

so far so good

så då var barnen hemma och inte alls som de brukar komma hem då brukar det vara lite gnäll och ppmärksamhet osv... nä då ist är det lugnt praat när de kommer hem... sen middag och efter det försvinner alla tre barnen in på rummet och ägnar sig helt åt bilspel på x-box och har riktigt roligt tillsammans <3
sonen har ju inte haft såå kul hos pappa och mellandottern är måttligt uttråkad så de uppskatta varandras sällskap idag hehe.
de känner nog som jag att nu har vi haft en lång vecka som visst har haft sina stunder men samtidt varit lite tråkig stundtals med. och som alla föräldrar säger det är bara bra att du har lite tråkigt så du kan ha roligt sen...
Själv känner jag att det återigen ska bli kul med allt hushållsarbete, ser framemot huset fullt av barn =)

saker börjar lägga sig lite också... Känns sådär att jag snart ska jobba en massa men nu fixa det sig lite med stödfamiljen/syster så hon kunde ta minstingen lite fler dagar än tänkt o det kändes så skönt =) sen avslutar vi det med en vinkväll på balkongen =)
energislukaren/slukerskan har jag lagt bakom mig iaf den saken... orkar inte bry mig och som om en händelse så snubbla jag över en artikel om energitjuvar idag att det är mest att bara ignorera de vet inte vad de gör typ... man får bara skydda sig själv med ett skal... så skitsamma...

lite störigt är det att det saknas pengar nu men det är som det är... gilla läget bara...
värre är att bostadsbidragsbeslutet inte är klart tills det är dags för utbetalning fick det beskedet idag *suck* men det kan jag överleva värre är det med vårdbidraget som ska betalas ut den 18e :s ska få besked inom de närmsta dagarna hur det ligger till där... kommer inte det blir det fattigt denna månaden eftersom lönen är minimal. dessutom måste jag vänta till den 20e innan jag får pengar då... men å andra sidan vet jag ju inte vad jag får heller hehe kanske inte är nåt som är lönt att vänta på ens... men lever på hoppet tills jag vet...

men även om jag är fattig är jag iaf inte snål mot mina barn.. nä de kan inte få guld o gröna skogar men jag gör så gott jag kan med de pengar vi har. och om man tänker på de små barnens pappa blir man mörkrädd för hur snål man kan bli men man är ju inte förvånad men man häpnar ändå... man trodde ändå det verka hoppfullt men han föll på snöret... kan man inte anstränga sig lite mer när man knappt har sina barn?? göra nåt roligt med dem?? handlar inte bara om pengarna även om det är en katastroff o då menar jag inte att han inte ville betala flera hundra för nöjesfält eller nåt sånt för det skulle han aldrig komma på tanken att göra ens utan det handlar om futtiga tjugor... o nä han är inte fattig...
jaja nu är barnen hemma igen och även om de måste vara några helger hos sin pappa för jag måste ju trots allt jobba... så ska vi väl försöka hinna med nåt till i sommar...
o jag tycker att vi inte har gjort nåt trots att vi precis var en vecka på gotland som kosta en liten förmögenhet hehe. ja för mig då, kankse inte för andra...

nä nu börjar det bli dags att förstöra det roliga för barnen för nu drar det ihop sig för att natta minstingen och tyvärr delar de ju rum så blir att stänga x-box...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar