fredag 6 juli 2012

facit önskas

ibland önskar jag att man hade ett facit gör man på ett sätt så blir det så och väljer man andra vägen blir det si...
men å andra sidan hade det nog inte varit en lysande idé iaf kanske. vissa vägskäl vet i fasiken om mna valt samma om man hade vetat men då hade man ju sluppit en del men å andra sidan hade man ju förlorat en del också och hade livet varit bättre då?? som t.ex med de minsta barnens pappa. där är väl enda gången jag på riktigt funderar på om jag gjorde rätt val men å andra sidan om jag hade valt bort honom hade jag inte haft mina yngsta barn. Livet kanske hade varit lättare men det vet man ju inte heller iofs, men å andra sidan hade jag faktiskt gått miste om massor också. såklart barnen men inte bara dem utan allt runt om kring och då tänker jag väl mycket på världen runt minstingen som är en annan värld.

så velar o grunnar lite till. önskar jag vore mindre velig om mer handlingskraftig... kanske att jag tänkte mer på huvudet än hjärtat ibland. sen är det ju så att jag inte bara har mig själv att ta hänsyn till heller...

fortfarande övertrött och huvudvärk *suck* trodde jag skulle vakna pigg o på gott humör idag men icke, snarare tvärtom skulle jag påstå. ingen som helst lust att gå upp tur mna gjorde det iaf eftersom pappa dök upp. blev lite kaffe o trevligt småprat.
är ju inte så att ajg pratat ihjäl mig denna veckan...

försökte fixa lite saker idag som ska fixas men litet resultat. inget beslut från fk om varken bostadsbidrag eller vårdbidrag :S börjar kännas som om det börjar bli ont om tid nu... O ja jag har skickat in det i tid. ja bostadsbidraget är väl inte hela världen om det kommer sent är ju ingen förmögenhet direkt... men om inte vårdidraget kommer heller så märks det iaf. tror inte vb blir höjt nu heller ( när det gäller vb så skulle man önska att man hade en vnlig diagnos på sitt barn som downs syndrom då det är bra mkt enklare att få vb. gäller även andra diagnoser. och nej ine jag som hittar på. har pratat med flera föräldrar både med och utan vanliga diagnoser på sina abrn och de flesta har samma erfarenhet.) men ett litet hopp har man ju...

fick ännu ett nytt schema idag från jobb då en av de som jobbar där velat ändra lite så det blev bättre för henne tyvärr blev det ju lite sämre för mig men men... är ju inte så att det blev en katastroff direkt...

så sugen på nån weekend utomlands, tittat och suckar... pengar och tid behövs men det behöver ju faktiskt inte bli så dyrt värre att få till tiden, behöver ju barnpassning.
ja är ju inte akuellt just nu iaf, kan sitta här o bittra mig för att resan denna veckan inte blev av...

nä om man skulle ge sig ut lite idag o handla. hade hoppats på bättre väder idag och gå ut ikvälll men får se hur det blir med det nu.  ska färga håret idag med se om det kan pigga upp lite.
glömde säga att dottern och jag gick på bio igår. vi såg... hmm jag o namn... var nåt med rock oh age iaf... och den var en annorlunda musikal men bra musik =) och bjöd på en del leende även om den var... konstigt rolig eller vad man ska säga.

önskar jag var gladare, mer uppåt men känner mig bara seg o depp... saknar älsklingen eller rättare sagt honom innan det här... ja jag vet jag gnällde massa på förhållandet och det är inte det jag saknar men saknar att han var min lilla vardagsflykt, saknar att han nästan alltid gjorde mig på gott humör... nu är det lixom inte alls så lättsamt finns ett stort hinder ivägen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar