lördag 14 juli 2012

göras barn nu då?

jaha igår lade tvn av... eller vi har ju fler men den i vardagsrummet funkar inte... sen har jag en liten i sovrummet... de små har en på sitt rum och de stora en på sitt...
den i mitt rum e väldigt liten, den i de storas rum funkar inget vidare o den i de smås rum har sonen att spela x-box på.
tilläggas att alla är väldigt gamla tjocktv apparater som jag fått från syster när hon flytta o skaffa nya platttv apparater istället...
utom den i vardagsrummet som jag köpte av x-et sist min tv gick sönder o jag var fattig o barnen desperata hehe...
får se hur jag gör nu...har inte ekonomi till att köpa en nu.. o nu på sommaren behövs ju ingen egentligen heller...
får lägga mina planer på ny mobil lite på is också kände jag...
känner mig väldigt fattig resten av detta året känner jag nu men men...
och inget besked från fk heller, trötta mig...

igår passa jag på att vara ute o lekte med barnen (ja förutom när jag städa) och det kunde ju behövas nu när man ska jobba... bara nio dagar kvar hehe. första dagarna går väl ok sen lär det bli segare.. känns skönt iaf att det lätta med passning av minstingen.
gasnka skönt med bara den stora o minstingen hemma i helgen. känns som om de två båda behöver en lugn o skön helg =)
imorgon kommer sonen och den äldsta av kusinerna tillbaka igen. de har varit hos kusinens pappa i helgen. sonen ville hellre vara där än hos sin pappa... och som barnen sa att det var konstigt att det kändes helt ok att sonenföljde med till deras pappa trots att han knappt träffat honom, han ahr varit där en helg innan men att det kändes otänkbart att de skulle frågat sonens pappa om de fick vara där.

mellandotern har också varit iväg i helgen men lär väl dyka upp imorgon hon med. är det nån som kommer dö utan tv så e det nog hon...

känns som om älsklingen gör mig lite besviken nu utan att gå in på det mer, kan ju vara pms som färgar situationen också men iaf... hmm... början på slutet nu från bådas håll?? på sätt o vis vet jag att det e en reaktion på vad jag sagt... men ska han ta det så så...

nä se om det finns nån film på tv... igår låg jag o äldste dottern i min säng o såg på film.. idag sitter vi bägge i min säng med datorerna och har sommarkrysset på i bakgrunden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar