fredag 27 juli 2012

här kommer alla känslorna på en o samma gång...

blev en sväng på festivalen igår. inte så varmt som jag var rädd för att det skulle bli, åtminstone så länge man höll sig i skuggan. barnen verkade nöjda iaf. jag med förutom att det gick för mycket pengar :s men det är väl en världslig sak.
barnens pappa kom och hämta dem i stan. deras halvsyskons mamma hade glömt sin plånbok i sina barns väska och eftersom vi nu nästan är grannar så kunde ju jag ta med den tillbaka till henne...

Detta ledde till ett intressant samtal. jag har ju aldrig direkt pratat med henne nu. Nu kunde vi dock byta lite info om man så säger och det kändes faktiskt väldigt bra att kunna prata med henne för där hade vi nån som förstod hur det är. ja undra om barnens pappa var medveten om vad det skulle leda till när han kom med förslaget att jag skulle lämna plånboken eftersom han inte orkade vända o köra tillbaka med den trots att han knappt kommit tio min härifrån.

älsklingen var här igårkväll o det var ok tills vi skulle sova. han somna utan problem jag satte mig på balkongen. klockan blev mkt innan jag kunde somna. blev väckt av honom tidigt. jag var knappt vaken sa ett en mening o han feltolka den o sen var han borta...
detta har ju förstört min dag en del om man säger så... ledsen, trött men samtidigt vill jag vara glad som jag egentligen för en gångs skull känner mig... en del av mig orkar inte bry mig. men vad f-n s¨ka han bara försvinna på det viset av den anledningen?? var ju inte precis som jag tänkt mig...

efter ett par timmar kom jag iaf igång med städningen som verkligen var välbehövlig. så här har det diskats, tvättats, bytats i sängar, rumts upp, dammats, dammsugats och torkats golv. så skönt att bara göra ett rejält ryck när man e själv hemma. och nä tiptop e det väl inte här, köksduken borde egentligen också bytas och tvättas, små barnens rum borde städas men det tycker jag faktiskt är deras jobb också... balkongen ahde också behövt en liten omgång men men det är iaf beboligt här igen =)
lyssnat en massa på musik idag, allt möjligt... lett o dansat och sjungit, snyftat med tårar rinnande och sjungit... Ibland är det bra att vara själv haha...

Nu har jag iaf tagit en paus med en bit choklad och en iscappuccino från min älskade kaffemaskin.
funderar på vad jag ska göra resten av dagen, kvällen, natten...
borde gå till ica, hade behövt sova ett par timmar efter denna natten,
festival ikväll eller inte? på humör eller inte?? jag vill och jag borde inget blir bättre av att sitta här o deppa men å andra sidan e det så kul att åka själv??  jag är ju dessutom gammal o bekväm... överfulla bussar... komma hem seent o sen upp tidigt imorgon och jobba...

syster nämnde igår ett evenemang jag också har varit intresserad av, dyrt för min kassa men hade varit kul... syster och jag har ju faktiskt haft en del roligt... bara jag som är gammal o trött o tråkig o deet har jag ingen lust att vara... skulle kanske offra det på sig själv?? om syster vill...

tröööött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar