fredag 16 september 2011

några fler såna...

idag är minstingen mycket piggare, visst hon e förkyld men inte hängig. Så tänker vara taskig mamma och skicka ner henne till malmö, får bära eller brista. Hoppas bara att det inte slår tillbaka så hon e sjuk på måndag. måste jobba. spec som jag idag tackade nej till att jobba ihelgen. dåligt samvete men jag måste ha en ledig helg annars vet jag inte om jag orkar... eller jo klart jag hade men nu har jag sett framemot denna helgen... men känns skit att tacka nej till pengarna... å andra sidan har jag ju alltid sagt att pengar inte är viktigast här i livet haha.

idag kom iaf en vännina hit. hon skulle intervjua mig som en del av uppift i hennes utbildning. pluggar till syo. Det ena ledde till det andra och vi hade ett bra samtal...  Skulle behöva ett antal såna till... blev t.o.m lite jobbigt emellanåt. jag är ju inte van att öppna upp mig för mkt för andra människor spec inte folk som inte är mina syskon hehe. Fick lite nytt att tänka på iaf... måste nog börja kratta stigen på skiten som ligger där så jag kan börja traska vidare... vill inte längre känna mig fångad här hemma. allt går om man vill säger de... ska ajg bara välja vilken sida av stigen jag ska promenera på för i grund o botten är det samma väg och med samma mål... fast kanske innebär det ett hopp nerför ett stup men jag tror att jag hade överlevt om jag hade vågat.

iaf uppfriskande med en människa som är ärlig. som att henens första uppfattning var att jag var en "surkärring" som inte verkade ha kontakt med nån... o ja jag vet själv att det är det jag utstrålar... ett resultat av miljö o arv... mest miljö kanske. Nu känner det som att det är den enklaste sättet för mig, att ajg är så van, vet inte hur jag annars ska göra eller om jag ens hade vågat. Men jag borde inte nervärdera mig själv hela tiden, gör väl ingen glad. Men hur slutar man med en ovana som har blivit en del av en själv. spec som jag är en sån blyg o feg liten stackare.

ett antal terapimöten hade nog inte varit fel hehe men vem har råd o tid till sånt?? inte jag iaf... finns det inte nån gratis terapi grupp på nätet man hade kunnat joina hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar