tisdag 6 september 2011

huvudvärk de luxe

nu skulle jag vilja kunna trolla bort mig lite, huvudvärken är utan dess like. hade nog behövt ett rör treo minst för att bota den...

 söndags fick jag sova två timmar sen var det att ge sig upp igen för att baka till fika o sen kom en kompis o hennes son hit. tror inte jag var överdrivet roligt sällskap hehe. sen var det dags för jobb på kvällen igen. kan säga att det var mer än svårt att hålla ögonen uppe de sena natttimmarna. fick sätta larm hela tiden så jag inte skulle somna på riktigt men tillåta mig att nicka till lite...  Men jodå man överlevde den natten också... sen var det att åka hem i spöregn lagom kul men var skönt när man väl var hemma. in i duschen, god frukost o sen sova tre timmar. var segt att vakna men konstigt nog var jag inte så trött...  följde med äldste dottern till vc och apoteket innan det var dags att hämta minstingen.  äldste dottern har fått bältros. alltid nåt...

minstingen hade varit trött i skolan igen och hade t.o.m somnat i skolan. hann inte mer än hem förrän hon gnälligt somnade i soffan är hon halvsov hela em o vägrade äta. fick i säng henne men det var ju bara att hålla henne hemma idag. hade feber idag också. men jisses vilket liv på henne. smågnäll om allt hela tiden, var i princip bara första timmen idag hon var tyst. är som tortyr, går inte att stänga ute henne heller *suck* jag e ju förkyld med värsta huvudvärken sen innan så mitt huvud känns som ett stort pulserande sår förtillfället..

hade verkligen behövt handla idag men ville inte asa med henne till affären när hon inte mådde bra. men trodde i min nfald att stora dottern skulle kunna passa henne så jag skulle kunna gå men nä... minstingen är så gnällig o stora dottern redan trött på henne efter en halvtimme så blev inget med det...
o inte kunde hon gå o handla heller eller jo liite men jag hade behövt lite mer än så... men det e ju för pinsamt att ha handlekärran med sig eller nåt...
ibland e jag så trött på mina stora barn. jo de hjälper till men det ska alltid vara på deras villkor o bara det de själva känner för o de ska själva tjäna på det... idag är en sån dag som man hade velat ha bil...

igår fick jag äntligen träffa älsklingen kändes som det var evigheter sen men det var det ju inte såklart...  men var trevligare än på länge inget tjafsande.
lite tråkigt med mitt jobb för vi har ing mysiga hemmahelger hos mig längre utan barn men men det e ju som det är... jag e ju ganska trött för antingen jobbar man eller så har ajg barnen. och båda saker är utamattande psykiskt.

sex veckor till sen har man affär bredvid sig... can't wait. hatar att inte klara mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar