söndag 18 september 2011

aningens bättre

Idag fick ajg iaf sova till kvart i åtta och det kändes ju aningens bättre än som igår när jag vaknade halv sju... då lyckades jag dock somna om vid åtta men sen väckte älsklingen mig. o ja jag e faktiskt aningens småsur på honom, inte hans fel egentligen men jag ville så gärna sova ut denna helgen men han har bara stört min sömn... i förrgår låg han o titta på tv medans jag försökte sova jag kom inte ordentligt till ro o sen väckte han mig när han sett tv färdigt, jag var inte glad kan man säga... sen på morgonen när jag äntligen somnat om vem väckte mig inte då?? grr... likadant igårkväll, han såg på tv o störde mig hela tiden eller inte bara han tvn också... imorse vaknade jag dock själv o han liger o sover fortfarande. hade varit frestande att väcka honom haha som han hade blivit sur :p är ju skillnad på folk o folk...
just nu är jag aningens trött på honom måste jag erkänna men kanske för att vi umgås hela tiden och att hans krav och uppfattningar om hur saker och tin ska vara känns allmänt krävande. Det är ju som vanligt med karlar man ska aldrig börja med att ge dem ett lillfinger ens...  är ju roligt i början när de är glada men när det sedan vid nån brytpunkt övergår til krav o mer o mer. Att ist för att vara tacksamma blir sura för att de inte får mer. (nej självklart är nog inte alla män så) Men jag vet ju att jag får skylla mig själv lite...
så jsut nu surar vi väl lite då o då... Att jag högljutt protesterar med jämna mellanrum o försöker förklara att jag faktiskt inte kan hjälpa honom med allt i hans liv och att han också får bidra lite dels till sitt liv men lite här också hade inte skadat tas inte emot av blida ögon... Jag ska nog bara vara en uppoffrande arabisk hemmafru men utan några fördelar av att ha en man... jag ska ju göra både mannen och kvinnans sysslor...

fast mest e jag nog bara irriterad för att jag känner för att rymma hemifrån allt, man, barn, hem... alla krav... orkar inte... på sätt o vis ångrar jag att jag inte jobba i helgen men å andra sidan hade jag orkat. låter säkert som en latmask men jag tycker det är slitigt att jobba varje helg nu när det är skola igen. Finns ju lixom mer eller mindre inga lediga dagar då...

Sen är jag nog lite uppstressad av att jag måste ta itu med lite saker och ting. världen väntar inte... även om jag är medveten om det mesta blev ändå samtalet i fre lite av en väckarklocka. Att prata lite med pappa gjorde faktiskt saken lite bättre också även om vi sällan har djupa samtal...

Denna helgen har väl inte varit effektiv som jag egentligen skulle vilja. jag skulle ju vara i full fart med höststädningen men har inte ens börjat...  dagen igår försvann snabbt... fm gick till att rymma undan lite... hjälpa älsklingen med lite saker... baka kaka... sen traska jag o två av barnen till affären o sen hem till min pappa, lagom helgpromenad. plockade en hel del majs, åt en del på kvällen o de var sååå goda. hade med oss kaka och satt o fikade. hade dåligt samvete när vi skulle hem för pappa tyckte nog att vi varit där för lite. f-n måste skärpa mig och umgås mer med min pappa. Finns saker i det förflutna som gjorde att han och jag inte står så nära som vi hade kunnat göra men han e min goa pappa iaf och det som var förr spelar ingen roll idag. dessutom är det alltid så roligt att lyssna på hans berättelser om sitt liv. är alltid nya saker man får veta... snacka om att världen har förändrat sen han var liten.

dagen idag lär inte heller bli effektiv... ska ringa jobb o friskanmäla mig från vabb nu för minstingen verkar må bra mkt bättre igen.. sen ska jag se om jag kan koka björnbärssylt av björnbären som dottern o hennes pojkvän plocka för ett tag sen. tyvärr frös den smarta ungen in dem utan att rensa dem först *suck* :p
se om jag hinner städa ur nåt skåp hemma till... annars får jag väl hjälpa älsklingen lite till idag med en sak.. skulle hunnit följa med dottern o hämta ett paket också... sen ska jag hämta  minstingen tidigt idag, blir inte mkt av den em på det viset men men...

sen e det  ny vecka... mån, tors o helgen jobba. tis handla, ons förhoppningsvis höststäda lite, mån föräldramöte, på fre kommer ev vänninorna hit på fika med barnen, sen blir det nog bio på kvällen med syster. Fullt upp med andra ord igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar