lördag 10 augusti 2013

Vad ska man säga

Var ett tag sen o jo jag lever ifall att någon nu var orolig.
Varit en vecka då jag varit helt slut... Slut på att ha folk uppe på mig mer eller mindre hela tiden. Jo det är kul men tröttande för en sån som mig som vill vara ensam då o då.. 
I måndags tog jag o minstingen det lugnt, förtjäna vi o så kom sonen förbi ett tag o så plugga... På tis städa i värmen, urrk men skönt när det var klart :-) handla också o sen plugga jag klart och fick inskickat arbetet om än sent (fick A :-) ) mellandottern kom hem igen. På onsdagen dags för skola vilket inre alls hade varit nödvändigt visa det sig... Men skönt komma hemifrån haha. Min grupp går på 50% o nu skulle vi blandas med de som ska börja på 100%. Vi blev väldigt många, inte såå kul o lektionen för vår del blev lidande. Var en salig blandning av folk vilket är trevligt. Några fas 3 damer. Ja jag vet inte allt om dem osv o det är nog lätt hamna i fas 3 men jag fattar inte hur man det första man gör i ett samtal med en ny människa bara beklagar sig som om jag vet inte vad. Är kanske inte så lätt att hålla sig positiv alltid men att kräka ur sig på det viset. På ett par min så fick vi (under rasten) veta det mesta om hennes af, fk osv. Att det var jobbigt att den två år tillbaka vara ensamstående med två barn med funktionshinder. Barnsligt jag vet men jag vara bara tvungen att kontra med att jag bott själv med mina barn i tio år stor del utan jobb varav kroniskt sjuka och funktionshindrade. O ja man orkar man gör det bara. Ja jag gnäller en del här men överöser inte folk jag inte känner med gnäll o bekymmer.

Nåväl på em åkte jag o minstingen till ett par kompisar. Trevligt :-) på torsdagen var det meningen att vi skulle till tosselilla men såklart var det enda dagen på semestern som det ösregna. Blev en runda till nyöppnat äventyrsbad i lund ist. Var bra :-) och roligt att se minstongens vattenvana nu. Tyvärr var minstingen lite slut då stora dottern och yngsta sonen kom hem på öns kvällen så full styrka men men gick det med.

Igår plugga jag lite o sen blev det en runda o fixa lite ärenden. Sonen kom på em så satt vi ute på gården o spela kubb. Vissa dagar är bara så mysiga med barnen då är allt värt det :-) sonen bjöd på pizza på kvällen. Så nu är vi nog snart kvitt med när han vägra betala hemma hehe. Han hjälpte mellandottern med pengar med o de två är de som har minst med varandra att göra o alltid haft. Sen fick jag slänga ihop nästa arbete. Så kul med psykologi synd det är en kort kurs bara. Man lär sig mycket om sig själv o andra. Nyttigt.  Så somna sent igår, sov dåligt o vakna tidigt. Men var helt ok att åka till jobb idag trots allt.

Hann inte jobba länge förrän mellandottern hörde av sig att hon kräkt blod. Ringa 1177 o de sa åk till akuten direkt. Sonen var snäll och åkte med henne <3 där tog de ett blodprov o sa åk hem... Hmm... Känns inte ok alls...  Alltid nåt att oroa sig över. Hon har ju problem med magen o de bara bagatellisera det...

Nu ska jag göra det sista o sen dags att åka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar