torsdag 22 augusti 2013

Flitens låga

Igår satt vi uppe för länge. Var ganska trevlig kväll med döttrarna så får passa på men sömnbristen under veckan gav verkligen sig till känna imorse. Ville verkligen inte gå upp. Men men... Upp o lämna barnen, hem o vända o sen åka till affären o veckohandla.  Busscahuffören följde efter men vi hann hem hehe.
Sen så var det full rulle här jag o döttrarna. Vi storatäda vardagsrummet vilket behövdes o tog tid o så fick vi göra plats för en madrass till mellandottern. Den bumerangen verkar inte gå att kasta iväg. Fått tvättat lite o tvättat gardiner, fixa fönstret i mitt rum med. Ena dottern baka lite bröd. Var ett allmänt städande o fixande. Asa ner saker i källaren, ut med sopor. Så höststädningen tar sig även im den görs tidigt i år :-) varmt var det så fika ute, hann såklart pausa till hem till gården.
Jag vet inte varför det är så men inga mån som har hört av sig på evigheter vilket jag inte eftersträvar heller men den senaste veckan har varit helt sjuk. Gamla kontakter har hört av sig som bara den, män jag knappt haft kontakt med hör av sig som bara den. Inget intressant iaf, inga backups haha.
Nu duschen sen sängen. Imorgon blir det att fira äldste dottern. Hon ska dessutom fixa mitt hår men aningen nervös även om det bara är tillfälligt med färg... Så får se...  Blir även att åka till Malmö o lämna minstingen hos syster, sista helgen :-( blir att gå lite på festivalen med tänkte jag...
Sen väntar fyra dagar med jobb o pluggande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar