lördag 3 augusti 2013

semester, tankar, utflykt, plugg

hur får man upp sin disciplin? jag är ju helt värdelös och ska jag klara denna hösten som jag planerat med ännu mer plugg så duger det ju inte att sitta som jag gör nu direkt. Så jädrans svårt att börja skriva ner arbetet. Är ju inte precis en roman jag ska fantisera ihop. sammanställa fakta, analysera och skicka in. Dessutom tycker jag ju att det är intressant att läsa om och lära mig. Just nu håller vi på med psykologi. Sitter väl och analyserar mig själv och andra för mycket istället för det jag ska :p Intressant är det iaf. Hur blev vi de vi är, vilket perspektiv är det rätta? finns det något rätt?
Just nu sitter jag med arbetet på övertid, sur på mig själv fast värst är nog att jag känner att jag sviker min lärare när jag inte presterar det jag kan egentligen. jag tycker faktiskt att det är viktigt att lämna in i tid. det är respekt och helt enkelt det man ska göra. Men samtidigt kan jag bli trött när jag kämpar för att skicka in i tid varje gång och alla andra skiter i det och det inte spelar någon roll. Inte för att man ska jämföra sig och inte för att jag gör det egentligen men ändå. Känner mig som en gnällig unge "men alla andra..."
Sur på mig själv för att jag nu får sitta med det när jag äntligen har en av sällsynta barnlediga helger men men... har inte så mkt planer iaf.
funderat lite på att gå till en loppis idag men är en ganska lång promenad och efter gårdagens promenader känner jag att jag inte tvunget måste promenera idag även om jag nog verkligen behövt det...
jag är ju en tjockis vilket inte är en hemlighet men jag har iaf varit en tjockis med hyfsad kondis men nu är det pinsamt dåligt :s inte alls kul måste jobbas på minst sagt. vilket märktes igår minst sagt..

glad att jag åkte till syster i tors iaf. trevlig kväll och sen på fredagen bjöd syster på mysfrukost innan vi åkte till Ystad. Lite närmare från malmö än härifrån. Lite strul md tåget men inga tider att passa så gjorde inte mig så mkt. jag har aldrig varit i ystad men hört att det ska vara en pittoreks stad och det var den. Vi letade oss upp igatorna och det var ett så mysigt centrum. vi begav oss inte iväg alltför långt för om ett par timmar skulle vi vidare och ville inte gå vilse. men vi kom iaf upp till klostret. Åt lunch i centrum. Lite varmt var det men inte så det störde såå mkt där o då.
sen tog vi bussen vidare till Ale stenar där jag inte heller varit tidigare. Körde en bt vid kusten efter Ystad och det verkade vara ett badparadis så får nog uppsöka det lite mer till nästa år. Kändes som man lätt hade kunnat boka en campingstuga där och bott upp till en vecka. får se nästa år kanske?
Nu hade vi planerat att vi hade två timmar till förfogande på Ale stenar och tänkte att det ska väl vara lagom. Bussarna gick hur oregelbundet som helst och vääldigt sällan. Vi hade missbedömt lite och trodde att bussen stannade där man går upp till stenarna men icke. Blev först att promenera dit. dagen innan hade jag kollat vädret och det skulle bli 22 och halvsoligt. Det var det INTE. det var nog närmare 30 och gassande sol. Så då kommer vi fram och ska börja bege oss uppåt. först trappa sen slutande grusstig och det är en bit. visserligen bara 600m men 600m uppåt även om inte jättebrant hela tiden i gassande sol var halvkul. en gravid som visserligen har kondis men mage, en tjockis utan kondis och så minstingen som så lätt blir varm och trött. Gulligt gäng haha. Syster han ju före och när hon vänta på mig sa hon att det var som i biggest looser haha. ja kändes så som första dagarna när de stackars tjockisarna ska upp för den långa heta backen :p
Till slut kom vi fram iaf och det var fint och en väldans utkik  men tiden gick o vi var stressade så var mest snabbfotograferande o sen stressa för att hinna tillbaka till bussen. med minstingen vet man aldrig hur lång tid det tar. visst vi kunde väntat på nästa men den gick tre timmar senare och så länge ville vi inte vara där. Men vi hann, minstingen kämpade så vi kom fram i god tid t.o.m o då inser jag att jag kollat fel i reseplaneraren och glömt att där var inräknat en tio min promenad så vi hade ganska lång vänte tid haha. jag sökte till alestenar och reseplaneraren visade ca 10 min promenad dit från busshållplatsen. vi räkna inte samma som den. Beror ju på vad man mena som ale stenar de mena nog parkeringen men men. Nu har vi sett det iaf. och var fina omgivningar. Då kände jag inte för att uppsöka det igen men med mindre stress och lite svalare hade jag faktiskt kunnat tänka mig o se det mer ordentligt.

Sen var det hemfärd. bytte tåg i malmö och där tog syster med sig minstingen hem. Mitt tåg fastnade en halvtimme pga växelfel och sen hamna jag på en buss utan ac och här var ännu varmare än det varit där nere så inte kul. så jag hoppar av bussen o bytar till nästa som jag fick vänta lite på... även den utan ac Suck haha. men den kommer fram lika fort som den jag tänkt åka med så spela ingen roll och mellandottern kom på den bussen med så fick pratat lite med henne. så en mening med det med..
Den dottern, den dottern... önskar jag ahde facit. vad jag ska göra. Hur jag ska hjälpa min goa dotter. ja vi kan inte bo ihop men... ja som sagt hon vill ju inte bli utlämnad här så...

väl hemma så tog jag en av de skönaste kalla duscharna jag tagit haha. en hel dags svett skulle av och av med de svettiga kläderna...

älsklingen kom ett par timmar... ja jag vet inte vad jag ska säga... jag vet inte ens om det är kul på nåt vis längre om det ger minsta lilla. jag saknar honom men är det egentligen honom eller nån??
Just nu vet jag inte vad jag vill... ja inte ang bara honom utan män/partner överhuvudtaget. jag vill ha en fantasi sambo, en sån som inte verkar finnas. tror jag är lite bitter när det gäller förhållande...
En dag kanske ngn kommer som en överraskning någon som kan få mig att tro att det finns någon man kan hänga i granen =)
Konstigt nu när jag är hos syster. Tjejen som var en typisk singeltjej som man börja ta för givet skulle leva så, utan barn. och inom ett år skaffa hon sig en sambo och blev gravid. men ändå känns det så naturligt på något vis att man itne ens tänker på vad man trodde för ett år sen... Jag hoppas och tror att hon har hittat rätt =)
min yngste syster har ju iofs hållt ihop länge med sin man men jag vet inte så mkt om deras förhållande heller... I övrigt är inte min familj för långa förhållanden tydligen...
Jag vill ha en man som är lite att luta sig mot, någon att planera med, någon att göra saker med...
äsch jag får parasitera på syster istället :p och så har man ju stora barn att umgås med...
jag har det faktiskt ganska bra =)
ska bara bli bättre med disciplinen :p
undra om man ska kalka av kaffeapparaten nu... har ju suttit vid datorn länge :p skönt att värsta hettan försvunnit iaf, fm var sådär halvkul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar