fredag 16 augusti 2013

Inte kul att behöva tända

Trodde jag hade ställt alarmet fel när jag vakna imorse, var så mörkt så jag behövde tända lampan men jo det var rätt tydligen. Jag gillar hösten speciellt början av den men en massa mörker hela dagarna är sådär tycker jag.

Sommaren är väl slut nu även om det igår var fint väder så vi passa på att vara ute på gården. Barnen börja ju skolan igår med. Vilket de nog var ganska nöjda med båda två trots allt :-)

Varit en bra sommar tycker jag. Var halvtaskigt väder en dels medan jag jobba men bara fint denna min första semester :-) har inte gjort allt enligt planerna, dels pga av pengar o dels pga logistik. Får inte ihop allt när alla stretar åt olika håll.
Jag har iaf fått umgås en massa med alla barnen. Sämre blev det med syskonen men iaf haft mys med en syster <3 vad som hände med resten vet jag inte. Ibland blir jag sån att när jag frågat o ingen respons så tolkar min hjärna det enligt välbekanta spåren att folk inte alls vill vara med mig då o så drar jag mig undan. Gäller massa småsaker med som jag tex kan läsa på fb som inte har med mig att göra men som gör att jag bara vill stanna i min håla, känslan av utanförskap. Men antar att jag e lite fuck uped av mitt liv och att det till 90% bara finns i mitt huvud men vanor är svåra att bryta...
Nåväl jag har ätit massor av sommarbär o frukt, druckit en del vin o drinkar. Grillat en del men inte så mkt som jag velat och ingen riktig picknick heller. En del utflykter har det blivit, djurpark marknad, festival, Danmark sett en ny del av Skåne, ja ny för mig alltså. Sovmorgnar. Sol o badat mer än senaste åren tillsammans.  Träffat släktingar. Slappat, pluggat, åkt massa kollektivtrafik... Ja det har sprungit iväg utan att jag vet riktigt vad jag gjorde av tiden.  Känner mig ganska laddad för hösten o hade nya krafter på jobb.
Nästa år finns planer på ett par minitripper i Sverige o jag hade verkligen velat åka till lalandia igen.
O inget festande alls på hela sommaren bara varit med barnen men det funka det med :-)
Hunnit tänka en del med o landa lite :-)

Nu är det dags att jobba... Kommer bli lång seg dag. Somna aldrig igår var så uppe i varv... O när jag väl somna väckte minstingen mig o sen försöka somna om igen... O ikväll när jag kommer hem måste jag få klart arbetet sen några dagar pluggledigt till vi börjar med psykiatrin. Går det som det ska ska jag läsa två kurser till för att fixa betyget med början andra september. Läsa 100% o jobba 80% blir kul :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar