måndag 19 augusti 2013

Berättelsen om pi

Jag såg filmen när den gick på bio och jag gillade verkligen den. Nu har jag även läst boken, var dottern som låna den men kände att jag också ville läsa de. O jag älskade den. Skulle kunnat läsa om den direkt, trots att jag visste vad som skulle hända och det på sätt o vis inte är spännande på det viset måste man läsa mer o mer. Den har filosofiska, psykologiska och framförallt religiösa undertoner. Jag är ju inte så mkt för religion av olika anledningar men på detta viset, ja.  Kort handlar det om en indisk pojke som hamnar på en flotte efter att skeppet sjönk. Med på flotten är tigern ett av de överlevande djuren från pappans zoo som också var med på båten.
Vi såg filmen igen för någon dag sen var ju ett tag sen. Filmen följer boken bra, ett par enkla ändringar för att få till storyn i filmen och plus för att filmen inte gjorts så brutal som den kunde utanan hållt sig till meningen med den. Boken är, som oftast, bäst men filmen är också mkt bra. En berättelse som sätter igång tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar