onsdag 14 augusti 2013

det rullar på...

så då håller man på att rulla in i vardagen igen... på gott och ont. det är ju skönt med rutiner men att gå upp tidigt är inte min grej...
Känner att jag måste få lite ordning på mig själv nu i höst också, det börjar bli lite ohållbart med den här slappa lata stilen om man säger så...
något annat jag måste få koll på är pengar. Nu vet jag ju vad jag ahr att röra mig med och det är ju inga stora svängrum när man lever på existensminimum men det får bli lite bättre ordning iaf..
så trist nu när jag kom efter med allt tack vare allt vab o sommar osv...
började tänka på denna månad, skrev in alla jag var sen med o sen de som ska betalas o tänkte ja det kommer funka... men ja visst ja två barn fyller år... o javisst måste fixa glasögon till minstingen... o javisst ja sonen måste ha skor denna månade... ja just det dags att fylla på busskorten igen... o f-n har ju lånat pengar med, o ja en ny bok till skolan måste köpas... hehe så nja kändes sådär då helt plötsligt men men... kommer ju mer o mer ifatt men när man väl e back är det lång uppförsbacke.

nåväl det ordnar sig förr eller senare om man säger så...
bortsett från det e mellandottern största huvudvärken, jag vet verkligen inte vad jag ska göra :S Vill bara förtränga för ajg känner att orken tryter men det kan man ju inte göra när det gäller ens barn, samtidigt stångar jag mig blodig till ingen nytta. Hur når man fram? Hur ska detta lösas?

prov i skolan idag... pluggade 270 sidor, ordentligt de sidor som stod i sidhänvisningen... Provet bestod av 11 frågor varav fem var på fem sidor som inte stod med i sidhänvisningen... shit vad sur jag var, missa hälften av frågorna :S och störigt bara för att jag behövde detta betyget, less man blir men men kom över det med när jag gnällt av mig en halvtimme hemma. Nu ska bara ett arbete till in sen är psykologin slut o vi börjar med psykiatri, intressant.
imorgon har jag tid till syon =) känns mer o mer som jag är på väg och börjar få fart framåt, säkrare. så nu ska jag läsa lite till o fixa betygen. av en anledning så har jag bara 81% godkända poäng på mitt betyg o resten är ig o man måste ha minst 90% så det ska fixas till... förhoppningsvis lätt men jag ropar inte hej förräns imorgon :p men känns kul att vara på banan. att plugga är det jag vill göra så får vi se vart det leder.

igår fick jag ett samtal av min syster som jag "tappa" kontakten med förra året för de som läst så länge :p igår ringde hon o sa flera gånger att hon sakna mig o det är rätt stort från henne. jag saknar henne med men vill inte det ska bli som innan men det beror ju på mig. Hon är ju som hon är så jag får väl stå på mig själv eller skylla mig själv känner jag... vi får se vart det leder. förhoppningsvis lagom o bra kontakt...  Nu känner jag att jag inte orkar dra upp allt jag kände då för ett år sen... jag har kommit vidare och lägger mesta skulden på mig själv, inte som ett offer på det viset mer att man har ett visst ansvar för sig själv.
Kändes lite konstigt att prata o som vanligt var hon ju i fart när hon prata så man hörde knappt hälften o det var så mkt hit o dit... Är en sak som är störigt när man pratar med henne att det är sällan ro i de samtalen är så mkt annat runt om kring...
tror att detta året varit bra för mig iaf och hoppas det håller sig så.

o nu är den stora frågan film eller plugga :p

o så ps'et som inte alla orkar med kanske... älsklingen o jag har en bra ton nu, roliga samtal (iaf tills idag när han ville jag skulle komma till honom för hans inneboende var borta) men... Jag vill hem till honom men inte till hans lägenhet... vill träffa honom saknar honom men... Nu ska hans syster med familj komma o hälsa på honom så lär vi väl inte ses på ett tag... han hade pratat med handläggaren på migrationsverket idag o de hade inte börjat med ärendet än... borde ajg bli glad? vet inte... är kluven... men just nu mår jag bättre överhuvudtaget så mer ork o mindre depp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar