tisdag 30 oktober 2012

vart tog dem vägen?

hade en helt ok dag hos älsklingen igår eller kväll rättare sagt, tror han blev nöjd med sin födelsedag men tråkigt för känns som om vi tjafsar så mycket. Mycket jag tror jag för ja det är ju som det är o jag är trött på det... och ändå...
verka inte störa älsklingen iaf för senare på kvällen så sa han att han var så glad att jag var där, jag bara men vi tjafsar ju så mkt. äsch tyckte han det var väl inget viktigt det blir så när man är ihop länge är ju inte det som är det viktiga. o ja det är väl så. det är ju inte så vi bråkar o nu är det ju lite slitigt eftersom det är på väg att ta slut o för att hon finns. Men riktiga bråk har vi aldrig, nåja skit i det nu..

var iaf skönt att minstingen var så snäll mot sin storasyster som passa henne över natten är inte ofta eller typ aldrig de går med på det hehe. var skönt att slippa åka hemom o stressa med minstingen också så glad är jag =)

dåligt däremot är att jag inte har en aning om vart mina pengar tagit vägen inte ens när jag kollar igenom kontoutdraget. *SUCK* var längesen man kände så men är ju trots allt mitt fel även om jag inte vet hur det gick till :/ men visst är ju många håll att stoppa i...

o mellandottern har varit dyr denna månaden. så jädrans trött o besviken på henne bara. vi når inte fram till varandra what so ever och det är tråkigt. att hon nu beter sig som hon gör vilket som vanligt drabbar hela familjen är så trist... desto mer hon håller på med olika saker desto svårare blir det. Ja nu har hon ju sina problem osv o antagligen finns nån diagnos men det gör det inte lättare att dela liv med henne, tvärtom. jag önskar så att jag kunde hjälpa henne men jag vet inte hur jag har försökt...  Sen går det faktiskt inte att skylla allt på hennes ev diagnos men det är en människa som ser väldigt mycket ur sitt eget perspektiv om man säger så. Nej ska inte skriva mer om henne här dels har jag ju sagt att jag inte ska men ibland vill man ju ventilera... o dels vill man inte hon ska snubbla in o misstolka för hur det än är så älskar jag henne minst lika mycket som de andra barnen... men ibland gör hon det svårare än vad det behöver vara...
nä strunt i det med...

nu har jag precis betalt lite räkningar med betoningen på lite... hyran iaf hehe... dricker en irish coffee... sen tänkte vi se film när jag fått minstingen isäng...
tre lediga dagar väntar för oss alla nu =) så skönt... sov ut inatt men tar gärna fler sovmorgnar... illa när man ser efter klockan sju som sovmorgnar haha.

hmm glömde ju att det är snd om min äldste dotter just nu med, planerna för henne gick inte riktigt ända fram ;( men hon e ju inte den som ger upp... önskar jag kunde göra mer för henne också men ja svårt det med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar