onsdag 10 oktober 2012

Handla el sitta fast i gnällträsk

Lite lättare att jobba idag när man vet att man efter det ska vara ledig i hela fyra dagar men känns som om det blir fullt upp även denna ledigheten men inte som att gå till jobb iaf...
Ska ha kalas för sonen på lördag. Vet inte alls vad jag ska bjuda på :( står still. Ska vara lätt, billigt o passa till många o inte gris... Tänkte inte göra nån avancerad tårta denna gången men var inte så populärt. Vill bara ha ett lagom lättsamt kalas. Synd bara inte min bror kan komma men å andra sidan inte så trångt då hehe.
Fick ledigt en dag på höstlovet som jag önskat skönt :) blir ju att jobba en del iaf men inte råd med en massa ledigt... Sen får man se hur det blir med jul o nyår.

Så jädrans orkesslö... Ibland undrar jag om man inte har nån depression man dras med... Känslan av att allt saknar mening, inget w kul...
Men hur ska jag orka ta hand om mig själv när man har fullt upp med barn o.. pv... All logistik i vardagen ekonomi.. mm mm i oändlighet. Tror hela tiden att orkar man asa sig fram till nästa sväng så kommer det se ljusare ut men icke...
Precis läst en bok där en person inte visste säkert om den var medel eller låg klass. Att skillnaden var att medelklassen gjorde nåt åt saker medans lågklassen bara gnällde vidare.
Så ännu en sak som gör att folk kan sätta mig i kategorin wt. Lågavlönade fattig hankar fram i vården ensamstående med många barn tjock o ingen stil. Sen tror folk att jag är korkad utifrån det hmm... Skulle vilja bli sen riktiga jag, jag är inte sån inte egentligen inte innerst inne... Jag borde kunna bättre...  Jag menar inte att det är fel på folk i slummen eller att vara fattig och vården är viktig menar mer att jag inte vill vara nån shablon fördoms bild om hur wt är.. 

Jag har för mkr tid för att tänka o för lite ork, vilja o självförtroende för att kunna handla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar