söndag 26 juni 2011

kanske skulle ha ett par

full rulle här under midsommar e väl det minsta man kan säga =)
traditionsenligt firade vi midsommar hemma hos pappa. de två äldsta kusinerna hade väl sådär roligt. är lixom mitt mellan barn o tonåring så... men tror det var ok iaf.
kunde sitta ute o äta sillen o jordgubbarna, hann även dansa runt midsommarstången. även om vi bara var en bråkdel av familjen så fyllde vi ut en stor ring hehe. had varit kul o se om hela familjen samlades =) hade nästan blivit dubbelringar då =)

sen sov malmösystrarna över här o det var helt ok om inte min minsting verkligen hade fått nog o flippade ut totalt :( inatt har hon äntligen fått sova ut men e rätt trött iaf. det e lite jobbigt det där med att hon inte har ork på samma sätt. nu e det ju mkt när tre kusiner sover här också...

nåja när väl middagsbestyr var klara och bebisarna nöjda så gav sig det lilla gänget på tolv pers av till pistachia, nya traditionen att äta jätteglass där på midsommardagen innan systrarna åker hem. barnen var så nöjda så de stora kunde knappt köpa nåt godis där hehe.

idag har varit lite lugnare, bortsett från at tjag vaknade i ottan av ont i ryggen, slititgt att vara småbarnsmor igen haha. eller så e det efter allt diskande...  så får se till att komma isäng tidigt eftersom jag ska jobba imorgon. jag kände att jag inte alls var van vid att sova med älsklingen o hanlåg verkligen kloss hela natten... han har ju inte varit här på evigheter. men han fick iaf bytt en glödlampa, jag vägrar in i det längsta att balansera på stolar för att utföra sånt :p o sen fick han fixat till min säng ordentligt igen så nu ska väl mellanbrädan o stödbenet sitta där det ska utan att knirra så mkt är ju så jag vaknar av hur mkt den låter, så ska bli skönt att sova inatt hoppas jag...

funderar på busfabriken med barnen i em,.. men orkar jag men samtidigt vill man ju göra nåt när barnen e här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar