torsdag 16 juni 2011

fortsätter

japps tänker fortsätta gnälla idag med :p jag gör som jag vill iaf i detta lilla hörnet av världen... å andra sidan har jag i princip inga läsare sen jag bytte blogg so vem bryr sig?

nåväl supertrött idag också eller inte gäsp trött mer slut... synd man inte kan säga att det beror på att man jobbat hårt... mer på att det är långa sega dagar. sen har jag hela tiden en inre stress för allt som ska fixas i hemmet, barnen osv...
sen finns det ju en del andra som vill ha sin bit av kakan o kräver... känner mig lite smått neddragen i dyn igen gör ju det lätt när det blir för mycket...
men en egen liten gissning är att jag proppat mig full med en massa oarbeteade saker ungefär i samma takt som tröstätning så klarar inte av så mkt längre. borde väl på nåt vis tömma mig...
idag ringde sonen o grät för att han inte vill till sin pappa... frustrerande då jag behöver deras pappa som barnvakt spec till minstingen men han tar ju inte henne om han inte ska ha sonen grrr... jaja nu e det ju snart igång med ny stödis så ska det väl behövas mindre pappatid. men när ska jag få egentid?? jag som e en enstöring o behöver bara vara för att samla kraft o kunna ge igen. är lite småsegt sen jag började jobba varannan helg vilket innebär varje helg jag e barnledig...
barnen ska ju vara knappt 1½v hos sin pappa men hur jag ska få iväg sonen nu vet jag inte... men jag hade så behövt lite andrum... sen har jag ju iaf mellandottern så det e ju inte precis så jag slipper alla krav. hon e mer än krävande men jag vet ju att hon till en viss gräns inte kan hjälpa det men gör inte det så mkt lättare för mig alltid...

men men.. har hunnit sätta på en maskin tvätt, fixat lättlagad middag o nu sitter minstingen i badet o jag avreagerar mig här samtidigt som jag dricker frappé o äter min sista morsdagchoklad. så börjar rätta till sig...
så kan jag städa lite, städa jag verkligen igår?? hur kan två större barn stöka till så mkt o bägge lika lata... sen ska jag diska, hänga tvätt, packa åt barnen inför pappahelgen, packa själv inför jobbehelg, om dottern nu låter mig sova borta, tveksamt...  men e så gitigt att pendla om ajg inte behöver...
sen kommer sonen hem vid åtta med en övernattningskompis, orkar egentligen inte ha nån här men får väl kompensera att han måste till sin pappa... känns som det  folk som sover här stup i kverten men så mkt e det nog inte.

men mellandottern ska faktiskt ha beröm idag för hon har fixat till det värsta på balkongen =) hade velat ha tid att fixa balkongen nån gång iår har det inte ens kommit dit några blommor :S men men...
nä man får väl resa sig så man kommer isäng nångång... kl kommer ju ringa lika glatt kvart i sex imorgon men mellandottern ska faktiskt passa minstingen imorgon tills deras pappa kommer o hämtar dem vid lunch =) kan ju tllägga att dottern känner sig fattig o får betalt för det hon gör :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar