onsdag 29 juni 2011

inte alls enligt mina planer...

nu börjar det kännas lite tröttsamt att vara barnvakt men så har det också gått en vecka, ja visserligen har deras pappa tagit dem några timmar men jag har ju mina egna också så känns som liite mkt just nu...
dessutom besviken på att föräldrarna bara tagit för givet att jag ska fortsätta med de små nästa vecka också...
jag kanske e töntig men nästa vecka e den enda veckan mina yngsta barns pappa tar dem. en sketen vecka lixom. o ja jag e kanske töntig men jag skulle behöva några dagar för att hämta lite nya krafter att bara vara... nu är ju visserligen mellandottern hemma o det e en psykisk utmaning bara den även om hon itne haft såå många vredesutbrott på sistone så sitter hon fast på mig och hon pratar konstant o ska ha konstant uppmärksamhet, hon klarar inte vara själ två minuter. men visst mellan varven har hon faktiskt varit riktigt snäll o hjälpsam utifrån sina förutsättningar.

just nu vill jag bara vara ifred, vara själv, sova, läsa en bok, hinna dricka lite kaffe... o ja jag vet att det e många som har sina ungar för jämnan men jag menar det e inte precis som om jag inte har tagit hand om o uppfostrar fem ungar mer eller mindre själv o med deras diverse problem. så självisk som jag e vill ja ha ett par dagar för mig själv, spec som jag sista månaderna o framöver jobbar varenda helg jag e barnledig.

men visst jag kan ju säga nej men jag trodde om man kom överens om en sak så var det så... men ja jag sa ja iaf till ett dygn till men det var iaf lite sura miner för att jag inte tog dem ytterligare två dygn nästa vecka... men hallå!! en kunde jag inte dessutom för även jag har ett jobb, vilket min syster inte verkar ta spec mkt på allvar... eller ja gör hon kanske men låter inte så alltid.

nåväl enligt mina planer skulle mina barns pappa ta mina barn från idag och fram till nästa söndag....
sen fråga syster om jag kunde passa hennes barn, visst sa jag iaf den stora hehe... men jo gick med på de två små också för de skulle vara lite hos sin pappa också. ja ok sa jag kan sträcka mig till tors men sen ska mina barn till sin pappa... var lite gnällande över att jag inte kunde till fre men ok då... systers barns pappa har haft dem vääldigt lite o hör inte av sig när han kommer eller inte kommer... störigt... jag ändrade iaf så att mina barn också blir hämtade på tors ist... nu ville deras pappa att de ska komma på fre ist... syster vill att hennes stora dotter blir hämtad på fre visst.... sen vill hon jag ska ha de små sön-mån, tis-ons och tors-fre. känner jag barnens pappa som han varit denna veckan så blir det inte så få timmar. så nej jag ville inte när jag sj e barnledig... ska inte jag kunna få ha en vecka ledig bara för att syster ska ha ett par v ledigt?? men visst jag kan ta dem sön- mån...
jag ska ju inte vara så egoistisk även om syster nog tyckte det var liite dåligt att jag inte tog dem resten... men hallå hon sa att hon hade ordnat det för barnen känns bara taskigt att lura mig...

så det var dagens gnäll...

dagens positiva är att det faktiskt är riktigt mysigt att ha småbarn igen även om det e fullt upp, hade det inte varit min barnlediga vecka hade jag gärna tagit dem mer =) spec nu som de bor så långt bort. och man har ju träffat jobbigare barn i mitt liv om man säger så... ( o ja gillar ju såklart alla mina syskonbarn, är så kul att se allas personligheter men nu e det ju just dessa som jag passar så därför det blir lite mkt om dem)
varit på stranden två dagar, barnen har haft roligt. igår dog de nog lite eftersom vi hade storhandling till fots på fm hehe... tonåringen somnade på soffan kl 7 på kvällen, när minstingen badade kollade jag till henne då låg hon o snarka i badkaret med ena ögat o mungipanm under vattnet :s såg lite kul ut trots allt även omd et såklart inte e så lämpligt ställe att sova. fick dra upp henne innan hon vakna haha. systers snar tfyra åring somna som vanligt igår men sov som en stock, vid ett idag fick vi tvinga upp henne o det tog en halvtimme helt dö... 17 timmars sömn... men somnade glatt innan åtta idag igen då hade hon ju iaf varit vaken 7 timmar :p
nu ska jag fica kvällsmat till elvaåringarna som äntligen kommit hem från stranden =) de har ju bara varit där i ca 8 timmar hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar