tisdag 7 juni 2011

bara neråt...

jobbat hela helgen... gick väl an men hade ju velat fira nationaldagen med familjen ute i solen ist men men... bott hemma hos älsklingen i helgen, smidigare så... tänkte jag skulle fly hemmalivet lite och ta paus från det. Men nej naturligtvis går inte det...

har bara känt mig så ledsen och nere i helgen. vilket älsklingen inte gillat hehe jag ska ju bara vara glad alltid :p och kan jag inte förklara för mig själv ens så kan jag inte förklara för nån annan heller...
känner mig bara slut, dränerad. tänk att bara få åka bort. ha en vikarie för hemmet. stänga av all telefoni o internet. bara ha ett nödnummer som bara en spec hade fått ha. hade varit nice... fast måste nog ha nån med mig annars kanske jag hade fått för tråkigt. då e ju frågan vem denna nån ska vara... känner mig så jädra ensam också ju... krisigt t.o.m så man låter exen flörta vilt bara för att ha nån att kommunicera med.
jaja några veckor till sen lite lediga dagar o sommarkort så kan man ju åka till syrrorna i malmö iaf =) de har iaf sagt de vill hehe.
tror jag e lite depp för att mina planer inte gick riktigt som jag hade tänkt mig men måste bara ta en annan väg men som sagt får ta itu med det efter dessa tre v med mkt jobb, orkar inte riktigt nu. men går det inte att ta den vägen så vet jag itne riktigt vad jag ska göra...

hunnit läsa mkt i helgen i af. det e ju faktiskt nåt positivt att jag återigen har fått upp farten med mitt läsande. älskar ju att läsa böcker =)
nu läste jag bla en bok som heter familjebilder i helgen. det var nog inte alls rätt bok för mig att läsa när jag var nere. i kort handlade det om en liten familj med en dotter i början på tonåren plus att de under tiden får en bebis. dottern utv nån sorts psykisk störning/sjukdom. nu var det inte alls som mitt liv men fanns ändå så många likheter. så många samma känslor. att inte räcka till, att hata sig själv för hur man tänker, att försöak skydda ett barn från ett annat, att räcka till för fler barn med behov... satt o grät en massa över boken. vet inte ens om boken var  bra hehe. dock har min ena dotter också läst den och hon tyckte den var bra.
jag kanske borde göra som psykologen sa och skaffa mig stöd nånstans men det e ju inte riktigt min grej... Hela tiden ringer hans ord i bakhuvudet, framtidsutsikterna. men å andra sidan med de "dommar" jag fått på mina barn tidigare så vet jag ju att det inte alls behöver bli så heller... fast inann hoppads jag ju ändå på att de skulle bli vuxna själsvständiga snart men så blir det antagligen inte på ett bra tag, vad som än står som födelseår. ja det e bara att ladda om o kämpa på vidare... jag måste orka kan inte lägga mig ner...

men annars e det bra med mig hehe.
har haft flera inlägg i huvudet i helgen som jag hade velat skriva om allt från smått till stort men det får väl komma senare om det vill. inlägg ska helst skrivas när de kommer till en... får väl börja skriva med papper o penna :p

nej nu ska jag fixa ansökan om bostadsbidrag... alla dessa papper alltid...
sen ska jag gå o handla för ett par v framåt för 500 spänn hehe känns kul med en utmaning :p med min tur kommer det väl snart börja ösregna :s
behöver ju visserligen städa men hade hellre varit ute med barnen i em... jaja en sak i taget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar