tisdag 22 april 2014

Same old, same old.

Vill skriva men det händer noll, nuet, nada. Dessa dagar har jag bara jobbat så inte mkt ork att tänka heller med.
Hemma är det som vanligt... Trångt. Babyn visar mer o mer röstresurser, misstänker lite magknip. Men han e så söt såklart, den lilla stånkaren. Nu börjar han le mer o mer o man känner mer kontakt, mys. Men att bli av med magknipet hade nog inte varit fel. Möte på soc inplanerat eller två så får se, dottern vill ha mig med o på tors vill hon ha mig med på läkarbesöket på bvc. Mamma är inte helt fel iaf.

Med barnen är det bra. Yngste sonen är så fantastiskt snäll o duktig. Och på ett så oegoistiskt sätt. Stolt.

Älsklingen, orkar man ens nämna det. Mkt e som vanligt på gott o ont...  Jag vet inte... 

Vår, värme, så skönt. Förutom för minstingen som bara har vinterkängor :-\
Tankarna kretsar annars kring pengar, mig själv (uppryckning som behövs), vårstädning, boende.
Vill ge mig själv en present, en dyyyr. Men som sagt dyr... Men ska försöka börja lite iaf på den även om jag egentligen vill kunna göra allt på en gång.
Imorgon fm ska jag få några ensamtimmar. Göra nytta eller njuta o slappa?
Sovit dåligt, både av mig själv o av babyn, soova.
Ingen shopping förutom tights jag desperat behövde.
Inte många bra böcker lästa. Läste analfabeten som kunde räkna, inte alls lika bra som hundraårigen. Jag ska egentligen inte jobba här var däremot en läsvärd bok. Läser Harry potter, först lite under tvång o de första var visst bra men nu när jag tagit mig igenom fyran så är jag lite fast...  O så har jag börjat läsa om grottbjörnens folk. Var lääängeaen jag läste dem o två sista böckerna i serien står olästa så tänkte börja om som ett sommarprojekt.
Inga nya roliga maträtter lagade, eller jo på jobb så ska nog göra det hemma med...  Idag falukorv o pasta... Tråkigt men snabbt. Ska börja med matsedlar igen, det var roligare. Ibland är jag sugen på matkasse...

Nä jobba klart sen ledig två dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar