tisdag 15 april 2014

jag vill, jag behöver, jag ska

idag har många tankar ploppat upp. den ena efter den andra. Och tänkt att det ska jag skriva ner och det... Men inte så att mobilen har åkt upp och jag verkligen har börjat skriva på något.
Jobbat idag, lika spännande som vanligt, borde gjort mer men ja ibland eller ofta tappar jag motivationen där. Det är så likt hemma. Jobbsysslorna är som hemma, en del av kollegorna är som barnen hemma. Orkar inte vara mamma på jobb också.

tänkt på vad jag egentligen vill. Jag vill bli jag. Inte bara mamma, inte hela tiden ta hänsyn till barnen. Eller jo det är klart, deras välmående är prioritet men det går att jämka. De e stora finns ingen anledning för mig att längre bara rätta mig efter dem. Jag vill ha lite frihet, lite eget liv.
Det är svårt när man bor med sin vuxna dotter och hennes son. Det blir trångt, uppe på varandra. Speciellt med tanke på vår historia.
jag känner mig motiverad på ett vis sen ska bara tanken omsättas. Och ett par vänner eller nån hade inte skadat kanske men har min familj.
jag ska ha en bra sommar så är det bara, o ska bli bra efter med vad som än händer.
jag vet att man inte kan vänta till rätta läget med allt, det kommer aldrig säger de, de som vet. Jag kan inte vänta till dottern hittar något eget får försöka hitta mitt liv i alla fall i denna röran. och lär bli lättare över sommaren när vi inte behöver sitta på varandra. Men ja det är klart att det är mysigt också. jag svartmålar inte allt. det finns många bra stunder men...

pratat med stora dottern idag. om lite jobbiga saker. saknar henne.
messat med syster, makes me happy.
sol ute =)

känner mig motiverad att utmana mig när det gäller pengar, jag kan bara jag vill o nu vill jag. Får försöka göra tävlan till en grejj så det blir kul.
Inte se på de tråkiga bitarna.

Älsklingen kommer imorgon, hit t.o.m kanske. Jag vet jag borde inte men känner mig så kär nu, saknar honom. jag vet jag måste hälla garden uppe. orkar inte åka upp o ner mer pga honom. jag har ju kommit en bit på vägen ska jag sabba det. Förnuftet säger en sak, hjärtat säger släpp in honom. Förnuftet säger big mistake. Behöver lite kärlek...

imorgon kurs, betygssamtal, städa
tors handla
fre påskmiddag med barnen
lör kanske malmö
sen jobb igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar