torsdag 24 april 2014

inget vidare

Man kämpar på... just nu känner jag mig som en trött mormor. Lillkillen håller oss vakna på nätterna :( o ja här hemma kan man ju inte gnälla för enligt mamman är det ju värst för henne o det e klart. men jag har inga nyfödd mamma hormoner som håller mig gående, jag e bara trött. Idag var jag med på läkarbesöket på bvc. Nu har killen börjat gå upp riktigt rejält, syns.

ska vi se om jag klarar att sova ensam inatt o bara bre mig haha...
borde sovit för längesen men suttit med en massa... som räkningar o det är väl ingen syssla som bäddar för go nattsömn direkt. Är så jäkla tradigt att vara fattig och back igen. Är väl klart att skulder ska betalas o kronofogden göra sitt men vad hjälper det om jag sen inte kan betala mina räkningar igen. Borde skulle väl inte gått till tandläkaren kanske men det behövdes. Annars är väl tradigast att jag e back med csn o den ökar rejält varje mån o de vet ju att ta ut påminnelseavgift... sen är det lite annat smått o gott som måste avverkas. avlastningsräkningarna för minstingen e ju småtradiga de med... men men... nästa månad ska jag vara någorlunda ikapp så sommaren blir okej iaf... men denna månaden e sådär...
Känns ibland att livet bara är en transportstäcka mellan penga utb, betala räkningar till nästa utbetalning.
nu är det nolltolerans på ett par saker i mitt liv =)
tar det som en utmaning. har överlevt värre om man säger så.

nä sova nu o sen väntar jobbdag och ledig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar