söndag 13 april 2014

något att se framemot.

Man har inte roligare än man gör sig heter det ju... Men jag vet ju inte vad jag ska göra som är roligt heller. hade behövt lite egentid. Visst det är kul o mysigt att barnen vill vara med en o ja det är mysigt att bo med barnbarnet men... Häng mig inte i hasorna hela tiden. Jag vill vara själv, jag vill vara vuxen o göra vad jag vill utan en massa åsikter om allt... Jag vill kunna skita i att laga mat om jag inte orkar. Bara för en dag eller två...

Igår skickade jag iväg minstingen på korttids. Ångest. Jag skickar iväg barnet i  färdtjänst som hon aldrig åkt innan till ett ställe där personalen inte känner henne o hon känner inte dem ( ja helt okända e de ju inte..) för att hon ska sova där två nätter så att jag, ja så att jag vaddå? Kunde stänga in mig på mitt rum kl åtta igårkväll och vakna kl 7 idag. Så att jag kan göra vad då? ingenting? Usch känner mig bara hemsk :( Minstingen sa själv att hon tyckte det skulle bli roligt med taxi och att hon skulle skratta hela vägen o av det lilla hon sagt så verkar hon trivas på korttids. Jag ska bara vänja mig. Är så hemskt när minstingen e så utsatt. Hon kan inte alltid göra sig förstådd, hon förstår inte allt. Hon ska åka rundor med främmande människor. Jag lämnar henne i en mans vård o hoppas att han sköter sitt jobb. Lämnar henne på kortids och hoppas att personalen är bra. Hon ska sova där med en vakande personal. Jag har inte träffat alla. jag vet att det finns folk i detta yrket som inte borde vara det, man är bara människa dessutom, de kan ha en dålig dag bara. Och jag skickar iväg min dotter för jag behöver andas lite, ego. Ja jag vet hon får det kul där, hoppas, hon behöver eget liv, egna kompisar... Men ändå...  jag vänjer mig eller? inte värre än första stödfamiljen iaf. Fast hade varit bättre om det varit lite närmare så jag kunnat hämta o lämna, lite kontakt. Men det blir bra eller hur?

Jag vill vara lite ensam... inte ha folk uppe på mig hela tiden...

Roligare dock är att sommaren tar lite form. Först lite ledighet där dottern nog ska vara en del på korttids. kan vara skönt... Midsommar hos pappa som vanligt och antagligen syster o hennes familj övernattandes här =) jobba lite o sen blir det Stockholm om jag bara lyckas spara lite pengar. Boka iaf hotellrum igår. Lyx. Tre nätter, hotellfrukost. Jag o de två yngsta. o så ska syster med. Blir att hälsa på dottern då med men hon bor ju i en etta med pv så ingenstans att sova där. Detta blir nog bra =) Fast nu börjar sonen vela om han iaf ska med, hmm, tråkmåns...
Nästa år vill jag utomlands. man skulle vara modigare, våga åka själv, vara socialare... Har ju inte direkt nån att åka med. som vuxensemester.

Älsklingen e kvar i Irak om nån bryr sig... var på väg att bli bortgift igen men han lyckades få igenom sitt nej. Han ville hem till mig sa han till mig. Ja men om det hade varit en tjej du gillat som de hittat åt dig?? då...
jag hör själv hur dumt det låter. Alltihop. Ja att hans kultur är som den är kan inte jag ändra men att jag är kvar... 7år på tisdag, sju år sedan jag första gången träffade honom. Ja mkt har hänt på de åren.

idag måste jag göra sista rycket i pluggandet... igen... betygssamtal på onsdag... o sista uppgiften e inte klar ens...
måste få ordning på torpet. Märks jag inte orka göra nåt igår, förföll allt direkt, nja inte riktigt men inte fint här iaf... I em kanske träffa någon...
Jobba imorgon, snart påsk. Ingen vårstädning påbörjad. ingen entusiasm.
Fortfarande bara genomtrött med huvudvärk. uttråkad ensam fast inte ensam.

men ändå aningens positivare. snart finare väder, kunna vara ute mer inte sitta på varandra.  vänja mig vid korttids. sommar o dottern lär komma ner en runda. liten resa.
vill ha pengar till balkongen, fick ikea utetidning med reklamen, mer inspiration. men har inte femtusen typ för att förvandla balkongen, tyvärr.

Men efter påsken, då, då har jag ny energi. ska utmana mig i ekonomi och vikt. ska pyssla mer hemma igen o baka. då ska jag vara entusiastisk, fokuserad. Inte låta timmarna försvinna i ingenting.
men tills dess är livet helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar