söndag 27 april 2014

salig röra

Igår var det marknad i denna hålan. Bara vårmarknaden visserligen så inte stora hemvändardagen som den "riktiga" marknaden på hösten men e ju ett "måste" i alla fall. Hade dock med lätthet kunnat hoppa av det av flera anledningar. Dels brukar ju denna marknaden vara mindre men denna gången var det löjligt lite, var så det var glest mellan stånden. Inga roliga stånd alls, vilket var bra för då behövde jag inte ha ångest över att köpa eller inte. Och det var varmt o då menar jag varmt. Visst det var jätteskönt att det var fint väder  men då har jag ingen lust att spendera dagen med att trängas med en massa andra... Minstingen var INTE road heller kan man säga. Men vi fick köpt marknadsgodis till henne som hon kunde ha med sig till korttids.

jag börjar vänja mig vid korttids, lite åtminstone. Fyller ju en funktion. Igår var dessutom sonen hos sin kompis så bara mellandottern o babyn hemma. O det är visserligen inte såå bara. Fick suttit ute ett tag o druckit iscappuccino för första gången i år och det är ju inte fel. resten av den dagen var jag död av trötthet, av flera orsaker har jag inte alls sovit många timmar denna veckan. men inatt sov jag som en stock, ingenting som störde, så skönt o när jag vakna så hade dottern varit iväg och handlat helgfrukost och en mugg till mig som jag velat ha <3 kändes ju nästan som morsdag.

ja sen var det inte många timmars lugn innan korttids ringde och dottern blivit superförkyld och behövdes hämtas som tur var var sonen ledig och kunde köra mig. Men var en mysig runda i ett skåne som visar sin bästa sida. Minstingen e inte alls bra. men måste få iväg henne till tiden vi har på ortopedtekniska vi har imorgon för stackaren går runt i vinterkängorna. men en panodil o minimum av promenad ska det nog fixa sig. skola blir det ingen o frågan e om jag måste vabba på tisdag med, blir de inte glada på jobb börjar jag likna någon annan känns det som...
När jag kom hem dammsuga mellandottern, inte var dag om man säger så så det var uppskattat. Vi hade en trevlig dag tills det skar sig efter middag men men...
Bebin är inte så gnällig längre sen vi kom på att dottern skulle ändra lite matvanor och det verka hjälpa. Smugit in några tips som hennes egna idéer och det verkar funka med... skönt...

Började rensa på balkongen på em men var ju som en bastu så orken tröt lite men känner att jag fått lite mer energi nu åtmisntone. lite mer vilja att göra något. verkligen vilja så att det känns värt ansträngningen, hoppas det håller i sig. Skulle behövas lite pengar med men tänker inte låta det hindra mig från att börja åtminstone. och en rejäl vårstädning här hemma kostar inte många kronor så det kan jag offra på mig.

Blir nog bra i slutändan...

Tänkte göra lite "rolig sön middag idag... gick lysande, inte. Köttet stod inne för länge men blev som tur var inte för torrt, grönskaer o potatis blev brända. skulle göra sås som jag fått recept av från syster o den blev supersalt. Fast sonen åt den så gott betyg. Men tanken var ju god.

Nu kommer snart älsklingen, väldigt rännande på den mannen för tillfället :p Han tjatar om tyskland men nja... nu e ju minstingen sjuk med... o skulle kännas minst sagt weird att sova hos hans familj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar