torsdag 27 februari 2014

öga rött

imorse blev man nästan rädd när man titta sig i spegeln, hård natt eller nåt men ena ögat var rätt sprängt. Barnen tyckte inte jag såg klok ut men men gör jag inte direkt annars heller.
Trott fast jag ändå ligger i min säng mina timmar men kvalitén är det väl värre med kanske. Huvudvärken är tillbaka..
Pratat med mellandottern idag. Och ja jag vet att jag kanske ger en något vinklad bild här men det är ju inte så att vi är ovänner hela tiden. är väl inte ovänner heller mer att vi inte kommer överrens och hon med sina problem med att kontrollera sitt humör osv gör det ganska okontrollbart. Idag var iaf ett av de bra samtalen även om jag ibland måste bita mig i tungan. Nu hade hon iaf pratat med soc och responsen därifrån var inte positiv så blir ingen hjälp som det ser ut. visst hittar hon en lght får hon ekonomiskt bistånd som alla andra men problemet är att få en lght. enligt dem hade de ingen skyldighet att hjälpa med det. Så hon har inga pengar och betalningsanmärkning. jag har visserligen jobb men utmätning på lönen. vi har inga kontakter eller nån annan hjälp så här sitter vi. Önskar jag hade lite kämpar anda men jag orkar inte, känner bara att jag ger upp. få acceptera läget, underordna sig... just nu...

hade en mysig stund med de yngsta igår, tänk så stora de är och ska jag envisas med att kalla dem minstingarna länge till så gör jag nog oss en björntjänst :p sonen börja tveka om hockeyn nu iaf så vi får väl se.

Trött på älsklingen, han har sagt en del sårande saker, vet att han e frustrerad men hans enkelvinkade sätt att se på saker och att inte lyssna tröttar mig och samtidigt gnager det i mig, vill inte han ska tycka så om mig för det är inte sant. men gör han verkligen det? och egentligen är det inte mitt bekymmer vad han tänker men jag tycker ändå det är obehagligt på något sätt. Nä skit i han har viktigare saker att tänka på.

tjock dimma ute men våren e på väg, ska bli så skönt när man kan börja vara ute mer igen.

Idag står städning på schemat, tvätt, utvsamtal, handling och så kommer nog stora sonen förbi. Plugga ikväll. jobba imorgon o sen ledig helg.
Dagarna rullar på... enformigt men ändå tar jag tillvara på de små guldstunderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar