lördag 22 februari 2014

Lätt förfallen, lätt labil

Står inte ut med mig själv längre och inte med mycket annat heller...  Minsta sak blir ett stort problem.
Orkar inte vara behövd längre, att ta om hand hela tiden, hemma på jobb... Saknar pauserna älsklingen var en gång i tiden.
Jag vantrivs i det som nu är mann vardag och inte kunna se något slut på det...  Jag är trött på att ha (minst) ett barn som kräver så mycket mer...
Kom till jobb o trött på en massa saker typ hur svårt kan det vara?
Trött på ming själv för att jag inte gör saker som måste för att jag ska må bättre, tar hand om mig så jag hade orkat mer. I speglen ser jag ett förfallet vrak, rödmosig utan smink, rufsigt slitigt hår med utväxt och tappat all färg...
Grått ute grått inne.
Krafsar, vill ut ur denna puppan men orkar inre samla energi den läcker åt alla håll...
Mellandottern kom hem igår, det gick bra ett antal timmar sen gick jag o la mig. Snurrandes utan att somna. Sen var sonen gullig tagga mig i en bild på fb där det stod "tag the Most beautiful Girl on your friends list" fick jag gråta lite för det.
Trött imorse när minstingen gjort ner sig igen o jag hade inte tid egentligen o jag är så less på det. Tappa en tung glasburk med O'boy på golvet gjorde skitont o O'boy på hela golvet. Börja gråta...
Satt på bussen och grät rejält, tur inte många på bussen. För allt eller för inget...
För egentligen inget är värre än vanligt finns ingen anledning, jag är bara slut.
Syster o dotter var ju här nyss o gav energi eller konstgjord andning de dagarna... Prata länge med bror igår, fick energi, då.
Pengaproblem är inte värre än vanligt, inte ledsen för älsklingen längre, barnen är egentligen som vanligt varken mer eller mindre... Barnvaktsituationen är störig men det löser ju sig...

Jag kan inte säga exakt... Bara att jag e less, slut, trött och inte orkar bry mig...
Vill bara ge upp men sån e inte jag o ge upp vad egentligen? Finns inget att ge upp ens.
Eller jo skolarbetet vet jag hänger över mig. Stör o jag orkar inte... Luften gått ur...
Längtar fram, bort...
Idag får vara en sån dag, imorgon rycker jag upp mig lite...
Vill bara ha ordning i röran...
Finns ju en sak som drar ner mig men inget som kan skrivas här. Skäms borde inte känna så men orkar ju inte...

Lugn o ro skön säng god frukost o lite sol...

2 kommentarer: