tisdag 18 februari 2014

Saknar

Så då var sötebrödsdagarna över. Eller inte riktigt är ju trots allt sportlov så måste ju inte gå upp imorgon eller på fredag när jag e ledig. Det är ju skönt i alla fall.
Var så mysigt att ha dotter, syster o söta systersonen på besök. Tiden räckte som vanligt inte till och de åkte hem alldeles för tidigt enligt mig. Dock var jag lite pmsig så inte säkert de tyckte att jag var gullig haha. När alla kommit i säng o man vet att rummen är fulla med människor man älskar är mysig. O så är de ju tysta då haha.
Minstingen är påfrestande för tillfället men men... Får gå. Hon fyllde 12 i måndags så nu är hon vuxen enligt henne. Hon fick en surfplatta o den släpper hon inte. Fina kläder fick hon också av storasyster o moster. Pengar så vi kan shoppa mer kläder :-)
Gjorde en tårta, sista minuten som vanligt den rasa så småningom hehe men var god o ska jag göra öl den vet jag ju nu hur jag ska göra. Riktigt chokladiga bottnar, marshmallow fluff fyllning, kolasås och mjölkchoklad smörkräm. Behövdes nya tjocka bitar :-P

Finns en massa annat jag tänker på men inte läge att skriva det här o nä handla inte om mina gäster.

Mer o mer säker på att jag ska jobba ett år till. Rätt eller fel återstår att se...
Måste lämna in semestern i veckan. Känner att det inte blir nån lång sådan. Måste ha dagar när jag saknar barnvakt :-( har ju ingen att umgås med i somar iaf nu när dottern flyttat hehe. Får åka ner o terra syster i Malmö lite. Umgås med dotter o barnbarn :-P ev blir det en liten stugtrip o hälsa på äldste dottern. Synd man inte har pengar så man kunde göra lite mer rejäl tur i sthlm.

Nu njuter jag o yngste sonen av en kväll bara vi två så ska släppa mobilen :-P
Se om han kan göra detsamma. Jag e riktigt sugen på att skaffa en surfplatta nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar