tisdag 11 februari 2014

Alla goda ting äro tre

Igår kom faktiskt en del goda nyheter.
För det första fick jag korttids ansökan godkänd. Fem dagar i mån plus fem dagar extra. I praktiken blir det mindre dagar i månaden då min kommun o kommunen korttidset ligger i räknar olika. Min kommun anser att ett dygn är en 24h period. Andra att varje kalender dygn är ett dygn så även om man inte kan lämna förrän halv fem på fre så räknas det som ett dygn. Men iom att jag nu inte får ha henne lämnad när jag jobbar så räcker det. Blir ju dyrare dock då min kommun tar 110kr för matkostnad per dygn. Smakar det så kostar det. Minstingen var jätteglad iaf :-)

För det andra fick jag min semesterdag på mån beviljad :-) så en dag till att mysa med syster (ja o barnen) äldste dottern hade tänkt ha minstingen hemma då iaf eftersom hon fyller år men jag vill inte åka o jobba om syster är där (ja o stora dottern, o minstingen)

Sen ordnar det sig med present till minstingen. Blir billigare men jag vet inte om det var en så bra deal egentligen... Att jag inte lär mig haha. Jaja gjort e gjort...

En riktigt bra dag på jobb idag :-)

Tre dåliga finns med... Huvudvärk, trött, skolstress...

Två män ringer inom tio minuter o kan inte vara utan mig... Synd det inte bevisas som jag vill haha. Nästan tråkigt vara gammal o klok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar