måndag 10 februari 2014

Ny vecka, nya tag och ett rör treo

Så då kör vi igång en ny vecka och det känns okej (förutom på pengafronten). Blir en vecka med fullt upp.
Ja det är ju jobb såklart men bara två dagar denna veckan plus ett fm möte. Mycket att göra på jobb nuförtiden, få dötider men tiden går fortare på det viset. Jag har ordnat och fixat en massa på jobb med och känner mig duktig. Jag är ju jag på jobb också men samtidigt måsten yrkesroll och når jag har den så lider jag inte så mycket av min sociala fobi, ringa tex är inga större problem så länge det gäller jobbet och vårdtagaren. Måste jag ha tag i gruppledaren ang mig själv tex är det sämre... Iofs beror lite på personkemin med...
Sen måste jag plugga på... Plugga lite igårkväll tills huvudvärken sa tvärstopp. Så gick upp kl 4 imorse och fortsatte ett par timmar. Lugn o ro då iaf. Fortfarande huvudvärk dock, haft det flera veckor nu men idag köpte jag ett rör Treo och hoppas på det.
Sen fyller äldste dottern 20 på fredag och minstingen 12 på måndag. Och det hade varit kul om det funnits presenter men de får överleva iaf...  Litet kalas på sön ev med min pappa.
På onsdag kommer dottern hit o stannar en vecka :-) på lördag kommer syster o systerson o stannar över helgen :-) ska bli så kul o mys, hoppas jag hehe.
På ons har minstingen målarkursen också.
Todo listan annars är kort. Kolla upp hur det gick med kortids.
Ja annars är det bara vardagssysslor, önska att mellandottern gjorde lite till men visst man ska vara glad för det lilla. Å andra sidan jobbar jag för att försörja henne när hon själv inte tagit tagit tag i   något... O nu börjar vi gå varandra på nerverna. Hon har tröttnat på minstingen o vill inte passa henne. Jag är så trött på att vara beroende av andra. Men visst hon har det inte lätt men vem har det?
Så mkt tankar runt allt detta, förväntan och massa oro.

Annars så har jag sorterat lite all min röra i huvudet så jag vet vad jag ska fokusera på nu och vad jag tar tag i framöver. Jag varken hinner eller orkar allt nu...

Och om ngn vill ta mig en vecka på semester som till Marrakech, Grekland, Istanbul, Irland eller valfritt så kan jag ta paus med allt...  Borde tuffa till mig o åka själv :-P men man vill ju dela det med nåt... Övertala syster om familjesemester nästa år :-P o sen fira 45 o min högskoleutbildning, slut på skulder firande i Irland hon o jag :-P
Jo jag vet jag hade min chans en gång men nä ångrar inte mitt beslut för det. 

Så är läget... Ja o alla vill väl veta hur det går med älsklingen... Jodå gulliga samtal, inga om hans fru så ett kort ögonblick lura jag mig själv ett tag. Annars är han upptagen då både hans ena bror och en syster är på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar