måndag 3 februari 2014

ta tillbaka kontrollen

Börjar få ordning på saker och ting igen men har nog fastnat i för mycket tänkande utan handling så imorgon ska jag använda mig av ett papper och få ut det ur systemet och försöka få fram någon enkel plan som ska gå att följa med förutsättningarna som råder. Jag känner att vissa områden får nog prioriteras som ekonomin som är en sån katastroff så jag nästan är sugen att bara låta bli att öppna posten och gömma mig under täcket men den känslan varade som tur var inte så länge även om det var en rejäl käftsmäll som väntade i posten idag. Är lite många såna men ska nog inte dyka upp fler just nu. Så fokus på det, det ska bli stram budget under våren så vi är ifatt oss igen nån gång. Vill ju ha lite roligt i sommar =) Ska titta över det ordentligt som jag inte har gjort på riktigt på länge.
Det är prio ett och det kommer hänga ihop med ett annat område som ska tas itu med så blir en bra bieffekt förhoppningsvis.
Börjar tvivla på om jag verkligen har råd att börja plugga?? Måste komma till något beslut angående det också. Hänger iofs ihop en del med hur jag ska lösa barnomsorg på helgerna också.
Sen måste jag ta itu med sista ämnet somjag pluggar, jag har inte gjort något alls, inte alls orkat ta itu med det :( och nu är det snart kursslut och då ska fyra inlämningar, ett prov och helst en extrauppgift vara inlämnad haha.
Ska köra igång på allvar imorgon kväll. Lite typiskt att jag har mycket att göra denna veckan men ofta är det ju så att ju mer man gör ju mer får man gjort. kan inte kasta bort detta nu bara för att luften gick ur mig. jag tycker ju det är kul att plugga. Lär inte bli toppbetyg men kan väl sikta på ett c i alla fall.
Hemmet är i hyfsad ordning tills dottern fråga var vi ska ha vagnen sen... räknar till tio och tänker att det är tillfälligt. Hade jag bara haft hus eller nåt men detta kommer bli trångt.
46 dagar kvar... och inte mkt om ens nåt är fixat men jag försöker faktiskt intala mig att det är inte jag som är huvudansvarig för det... tro det eller ej...

prata med älsklingen idag och han gjorde mig bara så besviken och ledsen med det han sa... jag vet jag skulle också sagt till mig själv "men skit i han nu bara" :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar