fredag 21 februari 2014

inget särskilt

vet inte om det var en sån höjdare med en surfplatta till minstingen iaf... Hon trycker på allt så får se till att rensa en massa en kväll och när vi ska installera någon ny app blir hon helt galen av väntetid och råkar vi då få ner någon app som inte är något vidare är livet förstört. Minstingen är inte sån som många andra speciella barn som har svårt för förändringar i vardag och rutiner men när småsaker klabbar då är det inte lätt. Inte lätt för omgivningen heller. Är saker som en borttappad vante som ska letas upp, en dvd som inte går igång direkt osv de små motgångarna här i livet är inte hennes cup of tea om man säger så... Nästan skönt att gå till jobb imorgon  :p Nädå vi har haft mysiga dagar.
Nu är räkningarna inksrivna eller en del av dem *suck* här kan vi snacka om en motgång som inte är rolig men nån gång så...
kollat lite skolarbete... fortsätter sen när vi varit och handlat. Vet inte riktigt vad vi ska äta idag heller... fantasilös och så många att ta hänsyn till... makaroner o korv kanske haha.

måste hämta medicin idag också. fixa nya uttag på blöjor.
huvudvärken e tillbaka... trött fast jag borde vara utsövd. Vet vad jag borde göra för att det ska bli bättre men svårt bryta en dålig spiral, just nu försöker jag bromsa lite halvhjärtat.

skulle bara vilja ha en vecka utan att behöva tänka på något. inte oroa sig för pengar, inte behöva planera och fundera på allt kring minstingen, inskolning kortids, barnvakt mina jobbhelger osv osv, mellandottern o barbarnet som kommer nästa vecka.
nä det blir inte detta året heller som blev fokus på mig. lite halvhjärtat envis försök förra året men detta får nog bli ett pausår.
är glad åt mycket med såklart, tacksam för barnen, för lägenheten, för mat på bordet, för all hjälp åt minstingen via kommun osv, för mina syskon (mer eller mindre), för att jag har jobb, är frisk.
Å det är ju kul med lite utmaningar här i livet hehe. fortsätter beta av lite i taget =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar