fredag 7 februari 2014

lite svårt med igångsättandet

Försöker verkligen men det var väldigt svårt att komma igång idag känner jag...
hade jag bara väl kommit igång så hade det väl gått men fram till dess..
har dragits med en rejäl huvudvärk flera veckor nu med som bara blir värre när jag försöker producera något vettig. Kanske hade varit värt att investera i lite treo känner jag.
Måste få klart denna uppgift idag blir inget sova förrän det är klart det ska jag ha klart för mig :p

regnet smattrar på rutan och fötterna fryser... en fre städning borde göras... tänkte baka lite bröd också ett litet steg i spara pengar planeringen och för att det var längesen och för att jag faktiskt tycker att det är kul. Hämta minstingen om en timme kan man hoppas på uppehåll då?
Lite uppehåll senare i em med då jag tänkt gå till affären.

Annars inte mycket spännande som händer här.
finns lite måsten och en massa borden.

jag skulle bara vilja åka iväg en vecka för en omstart och omprogrammering. som att formatera om en dator lite. komma tillbaka med nya krafter och nya energier men å andra sidan skulle min vardag se likadan ut så om jag inte trivs kanske jag borde stanna och ta tag i det istället.
Man hinner inte allt men jag e nog lite dålig på att ta vara på tiden också. att köra på halvfart hela tiden gör att allt bara blir en sörja känner jag.

skulle behöva vara lite ensam med känner jag... men det kommer tid till det med.
saknar ha en kalender med, inte haft råd att köpa en heller. Nu har jag använt personlig almanacka flera år så vill ju ha en sån i år med. Dottern tyckte jag kunde använda mobilen men det är ju inte alls samma sak. jag vill skriva, kladda, få överblick. Jag är lite gammelmodig :p inte bakåtsträvare men... Använder mobilen till påminnelser. listor över saker, skriva upp saker jag ramlar över men nä en riktig almanacka vill jag ha...

nä ett sista ryck o sen se första halvtimmen av hem till gården innan det är dags för rusket ute...

helst av allt vill jag bara sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar