torsdag 6 februari 2014

funkar inte med vänlighet

Nu börjar jag tro att det inte hjälper att vara snäll mot mig, verkar ju inte alls funka. Så får väl ta till lite våld och hot här då.
Lyckades tvinga iväg mig till dotterns målningskurs igår iaf alltid en början...  Och har tvingat mig att börja plugga idag, bättre sent än aldrig om man säger som så... Men går segt och känns lite omotiverat men men.
I em blir det att jobba lite extra blir ju så om man är oumbärlig ;) Egentligen skulle jag bara åkt in och följt med min brukare till sjukhuset för var en vikarie som skulle jobba idag. Men då blir vikarien sjuk så sätter in en annan halva dagen som inte kunde jobba mer. och en annan resten av dagen men då brukaren inte heller ville att hon skulle med in till läkaren trots att hon jobbar hos honom så skulle jag få åka in iaf och då kan jag lika bra jobba resten av em så så får det bli.
La in om en semesterdag igår kväll så får jag se om de hinner godkänna det. Hoppas kan man ju men känns inte som om mina dagar kommer räcka detta året :P
I övrigt är jag inte alls på topp... känns som att det är mest ekonomin som tynger och gör att allt blir jobbigt tyvärr men men ska väl bli bättre nån dag. känns lite tråkigt att gnälla om samma saker hela tiden.
Så bortsett från att jag inte har några pengar så får jag göra det som ska närmsta veckan och sen se framemot att både dotter och syster kommer på besök får fira två döttrar som fyller år. kanske de kan få ngn present av dem iaf hehe. Nu har dottern fått hem vagn till bebisen iaf så nu klarar den sig i början bara såna småsaker som hygien och sånt som ska fixas men det får gå... själv har jag lite panik för det blir trångt och rörigt här vet itne hur det ska lösa sig...  Ibland känner jag mig rent gråtfärdig över allt men då får jag dåligt samvete för det. ska nog bli bra det är ju inte förevigt och vi får hjälpas åt så blir det nog bra. Jag ska inte vara så bekväm haha.

Nu får det bli en paus och gå o ta en dusch innan det är dags att jobba lite. synd det inte var halvdag åt andra hållet. Jobba mellan nio och tre hade varit idealiskt. fast då hade man ju inte haft hellediga dagar heller iofs man kan inte få allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar