torsdag 20 februari 2014

Som det ska vara.

Så lugnt o skönt här idag.
Fick vabba idag med minstingen. Var värre igår, problem som hör ihop med hennes... Ja vad ska man kalla det, grundproblem av hänsyn till henne inget jag vill skriva ut här. Jag var så less igår, så trött på att det alltid ska vara nånting. Så lite dåligt samvete på det att jag känner så. Senaste året/åren har varit jobbiga. Som en ny kris att ha fått ett annorlunda barn. Önskar att hon också sluppit allt extra som är jobbigt men hon är ju glad i övrigt. Idag har det varit bättre och framförallt är det skönt när det är lugn o ro hemma. Minstingen är lugnare, jag är lugnare.
Mellandottern är hos min syster. Vi behövde verkligen en paus. En vecka går bra, andra är ok sen blir det värre. Vi går varandra på nerverna lght blir för liten. Huvudvärken ökar...  Trodde hon skulle åka iväg nästa vecka också men verkar inte så, i vilket fall som helst dyker hon upp mitt lilla hjärta. För att vi har svårt att bo ihop betyder inte att jag inte älskar henne för självklart gör jag det av hela mitt hjärta.
Idag har iaf varit en återhämntningsdag
En dag som jag vill ha fler av. Mys med minstingen, sonen har en kompis här. En som flytta från denna hålan för ett par år sen. De har ju haft interkontakt men först nu träffas de igen och de verkar ha jul :-) o shit vad killen blivit lång, händer mkt de här åren.
Fixat lite på datorn men inte pluggat :-( vardagssysslor, tvättat. Bakat två sorters limpor, grahamsbullar o kanelbullar. Kan inte komma ihåg när jag bara baka sådär sist o jag gillar att baka. Kokat kyckling o slängt i currysås. Mera mys.
Nu är jag väl en av de sista som ser filmen om Facebook för första gången och den är bra. Jag borde pluggat ikväll men så skönt att ha soffa o tv för sig själv. Ingen som gnäller om jag tar upp mobilen, ingen som trängs och ska ha åsikter o tvprogramsval, ingen som behöver bry sig att jag läser bok i reklamerna. Sååå skööönt. Minstingen sover. Killarna sitter på sonens rum o man hör trivsamt mkt av dem. Ingen röra här... Njuter.

Har lyckats undvika älsklingen nästan två veckor men han kom igårkväll/natt. 40 ej trevliga minuter, men gjorde att jag kände mig mer motiverad till att få slut på detta på riktigt. Han är inte glad över mitt sviktande intresse. Är ju inte direkt honom är allt runt honom, lockar inte. Kändes bara skönt när jag vakna imorse att han inte är mitt "ansvar, problem".

Stör mig på ngn annan eller egentligen mig själv men tydligen av ngn anledning vill jag köra allt nåt varv extra tills jag är säker på att saker är som jag tror. Så överkörd igen eller hur jag ska uttrycka det men men vissa smällar är dyrare än andra...

Nu snart sängen, imorgon ny ambition med pluggandet haha

1 kommentar:

  1. Hej!
    Råkade på något vis radera din kommentar :(
    Ja vi har ju alltid haft svårt att bo ihop och hon flyttade ju hemifrån och nu tillbaka igen. Och som det inte är svårt nog så blir det ju inte lättare av att hon inom några veckor får sin baby. Men vi får se... Hon ska nog ta och ringa soc imorogon iaf så får man hoppas de kan hjälpa. jag har ju betalningsanmärkningar och utmätning på min lön, inga kontakter så kan inte trolla fram en lght. min pappa har ett erbjudande men inget som lockar dottern av olika anledningar. får se...

    SvaraRadera