lördag 8 februari 2014

Tar form

Igår lyckades jag till slut få upp ångan lite på pluggandet. Äntligen kom jag lite in i det och när jag väl gör det så är det mesta roligt. Nä hann inte klart men känner att det är under kontroll :-)

Något annat jag tog tag i var att samla ihop årets samlade papper ang ekonomin. En gång om året samlar jag ihop allt och räknar ut det.
Så hade det inte varit för två stora bakslag som ligger vid sidan så hade jag äntligen sett resultat. Nu blev det inte så men kändes ändå ok att fått sett hur det såg ut. Det är lite så att man bara känner att det är ett så stort berg att små steg inte gör någon nytta att jag lika bra kan skita i det men det är ju såklart inte så. En vän på fb skrev under gårdagen att hon fått reda på att hon är skuldfri om fem år. Kan gissa att hon fått skuldsanering. Blev lite inspirerad och räkna ut vad jag ska betala i månaden för att bli det och jag kan bli det på fem år även om det blir tungt och känns som jag e gammal då haha. Men det hade varit såååå skönt. Så nu funderar jag allvarligt om jag ska ge upp studierna ett år till för att kronofogden ska kunna hinna dra mer...
Kollade även hur det såg ut på det mindre perspektivet. Vardagsbudgeten. Var alldeles för länge sen jag gjorde en sån. Här ju haft ngn lös i huvudet men nu såg jag hur felaktig den var och att det inte var konstigt att jag känner mig fattig och går back. Vet ju att jag lever på existensminimum men att jag inte hade nån marginal alls nästan kändes inte bra...  Är ett par stora saker jag är back med som måste lösas under våren plus två födelsedagar, det blir kämpigt. Känner inte att det finns så mkt jag kan kapa direkt heller. Blir ju noll shopping förutom till barnen som verkligen behöver kläder.
Hur jag ska lösa den utlovade minisemestern i sommar blir spännande.
Dagstidningen får nog tyvärr ryka nu... Får väl lära mig kolla nyheter på datorn... Men den börjar bli dyr... Sen vet jag inte mkt mer jag kan dra ner på...
Mer koll på matpengarna igen, ta ut o ha dem som kontanter.
Var inget roligt men känns bättre när jag kollat igenom detta.
Kortids kostar ju ockå en del och barnvakter men vad ska man göra....

Idag är det jobb... Känns helt ok nuförtiden att jobba förutom barnvaktsbiten på helger men får låta bli att tänka så mkt på det... Jag hoppas att mitt schema ändras efter sommaren om jag ska vara kvar.

Älsklingen kom igår, stanna en hel halvtimme... Kunde jag sluta älska och låta förnuftet styra... Gör inte mig så lycklig detta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar