tisdag 31 januari 2012

långa dagar

igår vad det jobb o sen ett möte med föräldraföreningen på särskolan angående att vara förälder till ett särskilt barn o hur syskonen har det men tar det i ett annat inlägg, orkar inte skriva det nu men vill ändå skriva om det för det satte igång en del tankar som kan vara bra att få ner så jag kanske kan sortera dem lite...

idag begav vi oss till döv och hörselenheten... på vägen dit gick bussen sönder... nåt med generatorn eller nåt... bussen larma genom att hänga sig på tutan... bussen gick att köra men den tuta konstant, vi fick byta buss... kul för busschauffören som skulle köra in den till stan. folk måste ju tro att hon var nån galning som kom där tutandes i en tom buss hehe...
nåväl vi hann iaf precis i tid...

och efter att suttit där i lite mer än en timme o pratat med en av deras specialpedagoger, som var väldigt trevlig, att min dotter faktiskt har en hörselnedsättning och att den faktiskt påverkar henne och att vi faktiskt måste anpassa våra liv efter det... det också...  klart jag visste att hon hörde dåligt innan också annars hade hon ju inte fått hörapparater men ibland så tar man ännu en sak som en i raden utan att ta in det ordentligt..
Men ingen anledning att deppa... ännu en sak jag önskat att mina barn sluppit... är bara att göra det bästa av det hela... få lära sig mer. en hörselpedagog ska komma till skolan så att miljön är rätt för dottern... känns så mkt större än vad man först inbillat sig... visst är inte värsta nedsättningen "bara" måttlig men iaf...
får se om man orkar informera hennes pappa... han bryr ju inte sig iaf... kankse syster som är hennes stödfamilj....
i såna här lägen känns mitt liv jädrigt ensamt... hade varit trevligt att kunna dela det... men å andra sidan nu är det jag som sköter det som jag vill, inga kompromisser hehe.... går lite in under vad som mötet handlade om igår...

nåväl lite klokare gick vi därifrån... minstingen o jag gick o titta i affärer. är kul att gå där på minstingens vilkor... hon gillar att gå o titta... stå o känna på kläder... testa smink o parfym... kolla bland leksaker o böcker... och hon e verkligen inte typen som vill ha allt snarare tvårtom...
sen gick vi o mötte stora dottern, gick o åt lunch i andra änden av stan... lite affärer till... sen avsluta vi med att gå o dricka juice o minstingen fick lite glass med på pistaschia.. som hon sörpla i sig den mangojuicen =) är kul att göra lite tjejsaker på hennes villkor utan stress...
titade på en del resväskor... fanns ju en del fina... men vad de kostar :S o hur många behöver man o vilken storlek... vad jag är lika klok... sen köpte jag faktiskt två saker på rea... 70%rabatt... så ja.. inte i budgeten men men...

efter en heldag åkte vi hem o handlade på ica där dottern får panikattack när plötsligt hennes pappa står framför henne... han glor men säger inget o dottern backar... tog lång tid innan hon var nere i puls igen stackaren... sen skulle vi bara ut ur affären också.... skulle kunna... men nej hatar inte honom längre han e patetisk bara... fy fan att göra mot sina barn som han gör... fattar inte... jävla fega idiot... men han har väl nån helt annan vinkel på saken... som skulle gå ut på vad?? han är förälder det var han som svek... man ger inte upp sina barn...

nåja sen hämta vi iaf ut paketet med min perkulator =) äntligen o en present till dottern som kom lägligt =) en liten skämbortpresent när hon är snäll o ställer upp mer eller mindre alltid...
mellandottern har inte kommit hem från sin kompis än... visst är det lungt här men nu börjar man ju sakna henne lite :) en paus är inte helt fel...

i dsuchen kom jag på att det känns som det var längesen jag umgicks ordentligt med sonen o så påpekar han samma sak innan han ska lägga sig så det får vi försöka fixa till...
jobb imorgon men sen ledig nio dagar fast det är ju för att vi ska ner till sjukhuset i malmö...

och varför läcker såna platta stora vaskproppar till sköljvasken nästan med en gång efter att man köpt dem?? slår aldrig fel.. är det jag som gör fel??

nä nu kallar sängen... jobbig jobbedag som väntar imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar